امنیت ملی افغانستان پرونده نظام‌الدین قیصاری را بررسی می کند

© Photo / ARG / ARGامنیت ملی افغانستان پرونده نظام‌الدین قیصاری را بررسی می کند
امنیت ملی افغانستان پرونده نظام‌الدین قیصاری را بررسی می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور تاکید کرده که وی به رییس عمومی امنیت ملی هدایت داده است تا به قضیه نظام الدین قیصاری رسیدگی صورت گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه‌ای گفته است که آقای غنی شام روز سه‌شنبه (4 جدی) با شماری از بزرگان اقوام ازبک و ترکمن در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرده است.
در این دیدار،‌ ابتدا عبدالجلیل و ملا خیرالدین به نمایندگی از دیگران صحبت کردند و مشکلات و پیشنهادات شان با آقای غنی شریک ساختند.
آنان ضمن این که مشکلات و پیشنهادات شان را در بخش های ناامنی ها در ولایات شمال و شمال شرق، رسیدگی به قضیه نظام الدین قیصاری، مسدود بودن راه های مواصلاتی شماری از ولسوالی ها، رسیدگی به بیجاشدگان داخلی، جلوگیری از استخراج معادن به شکل غیر حرفه یی، رسیدگی به مناطقی آسیب دیده از خشک سالی، اشتغال زایی برای جوانان، ایجاد بندهای آب گردان، با آقای غنی شریک ساختند، گفتند که، طرح‌های مناسبی و عملی نیز برای رفع این چالش ها، دارند.
درهمین حال آقای غنی در این دیدار گفت که بخاطر رسیدگی به مشکلات و طرح‌های پیشنهادی شما کمیته‌های در بخش‌های امنیتی، حکومتداری و انکشاف به صورت عاجل ایجاد می‌شوند.
وی، تامین امنیت ولایات شمال و شمال شرق کشور را اولویت کاری مدیریت جدید وزارت های دفاع و داخله عنوان کرد و گفت که همان طوری که نیروهای دلیر امنیتی و دفاعی، دشمن را در ننگرهار و هلمند نابود ساختند، در ولایات شمال و شمال شرق کشور نیز وضعیت را تغییر خواهند داد و ایجاد قول اردوی جدید در ولایات متذکره به زودی عملی می‌شود.
آقای غنی تصریح نمود که وحدت ملی ما سرمایه اصلی ما می‌باشد و ترک تباران کشور در طول تاریخ در تحکیم وحدت ملی نقش مهمی داشته اند.
وی افزود، هیچ فردی فراتر از قانون نیست و فعالیت افراد و گروه‌های مسلح غیر مسئول به هیچ صورت قابل قبول نمی‌باشد.
محمداشرف غنی تاکید کرده که به رییس عمومی امنیت ملی هدایت داده است تا به قضیه نظام الدین قیصاری رسیدگی شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала