انتقاد تند حکمتیار از تقرر چهره های مخالف پاکستان در پست های کلیدی

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaانتقاد تند حکمتیار از تقرر چهره های مخالف پاکستان در پست های کلیدی
انتقاد تند حکمتیار از تقرر چهره های مخالف پاکستان در پست های کلیدی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گلبدین حکمتیار،رهبرحزب اسلامی که به ارتباط با سازمان استخبارات اردوی پاکستان متهم است از تقرّر اسد الله خالد و امرالله صالح در سمت‌های کلیدی کشور به شدت انتقاد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، اخیرا رییس جمهور غنی، اسدالله خالد و امرالله صالح را به حیث سرپرست وزارت دفاع ملی و امور داخله کشور تعین کرده است.
اسدالله خالد و امرالله صالح هر دو از روسای پیشین امنیت ملی استند که از منتقدان سیاست‌های اردوی ملی و دولت پاکستان محسوب می‌شوند.
گلبدین حکمتیار، رهبرحزب اسلامی که به ارتباط با سازمان استخبارات اردوی پاکستان متهم است از تقرّر چهره‌های مخالف دولت پاکستان در سمت‌های کلیدی کشور به شدت انتقاد کرده است.
حکمتیار در واکنش به این موضوع گفت: روی کار آمدن امرالله صالح و اسدالله خالد به حیث وزرای دفاع ملی و امور داخله افغانستان نمی‌تواند تغییری در وضعیت امنیتی کشور ایجاد کند. 

تلاش فرزند گلبدین حکمتیار برای جذب و آموزش داعشی ها - اسپوتنیک افغانستان
تلاش فرزند گلبدین حکمتیار برای جذب و آموزش داعشی ها

وی تصریح کرد که این جابجایی دردی را دوا نخواهد کرد، زیرا آنها کسانی استند که پیش از این نیز در اجرای مسوولیت‌های خود ناکام بودند.
انتقاد شدید حکمتیار از تعین افراد مخالف پاکستان در وزارت های دفاع ملی و امور داخله کشورمان همزمان با موضع گیری تند وزیر اطلاع رسانی پاکستان همراه شده است.
فوادحسین چوهدری وزیر اطلاع رسانی پاکستان پا را فراتر گذاشته و با به کار گیری واژه ذهن مریض، به سرپرست وزارت امور داخله کشورمان توهین کرده است.
وی گفته بود که امرالله صالح باید افکار خیالی را از ذهن مریض خود دور کند و پاکستان را مقصر ضعف دولت افغانستان نداند.
این در حالی است که امرالله صالح در دوران تصدی خود به حیث رییس امنیت ملی بارها درباره مداخله و نفوذ پاکستان در کشور دست به افشاگری زده بود.
دولت پاکستان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در دوران دولت کرزی خواستار برکناری امرالله صالح از ریاست امنیت ملی شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала