میلر: حضور نیروهای امریکایی در افغانستان برای منافع ملی امریکا حیاتی است

© Wikipedia / Tech. Sgt. Sharida Jackson, U.S. Air Forceمیلر: حضور نیروهای امریکایی در افغانستان برای منافع ملی امریکا حیاتی است
میلر: حضور نیروهای امریکایی در افغانستان برای منافع ملی امریکا حیاتی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالیکه گزارش‌ها مبنی بر احتمال خروج شماری از نیروهای امریکایی از افغانستان نشر شده اند، اما فرمانده کل نیروهای امریکایی در افغانستان می‌گوید که حضور این نیروها در افغانستان برای منافع ملی امریکا حیاتی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جنرال سکات میلر، فرمانده کل نیروهای امریکایی در افغانستان در مصاحبه با تلویزیون "سی ان ان" در دربارۀ وضعیت درازترین جنگ تاریخ ایالات متحده، گفت در نهایت موضوع منافع ملی ایالات متحده در این جنگ نهفته است.

کاهش احتمالی نیروهای امریکایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کاهش احتمالی نیروهای امریکایی در افغانستان

آقای میلر، در پاسخ به این‌که جنگ افغانستان به بن بست کشیده شده‌است نیز گفت که این جنگ تا زمان رسیدن به یک راه حل سیاسی ادامه خواهد یافت. به گفتۀ وی، در این مرحله، هیچ یک از طرف‌های درگیر در افغانستان از راه نظامی به پیروزی نخواهند رسید.

در همین حال، جان بس، سفیر ایالات متحده در مصاحبه با "سی ان ان" هشدار می‌دهد که مقام‌های امریکایی و افغان با وضعیت پیچیدۀ دیپلوماتیک روبه رو خواهند شد؛ چرا که به گفتۀ او طالبان همچنان برانکار از گفت وگو با حکومت افغانستان تأکید می‌ورزند.

هفتۀ پیش، رسانه‌های امریکایی گزارش دادند که دونالد ترامپ، رییس‌ جمهور ایالات متحده امریکا تصمیم دارد تا هفت هزار سرباز امریکایی را از افغانستان بیرون کند. این همه در حالی است که تلاش‌های ایالات متحده برای کشانیدن طالبان به میز مذاکرات نیز جدی شده اند.

قبل از این، نشریه امریکایی وال استریت ژورنال نوشته بود که مقام های امریکایی می گویند، که دولت این کشور در نظر دارد تا کاهش قابل توجهی در نیروهای نظامی اش در افغانستان بیاورد.

این مقام های می‌گویند، که این کاهش ممکن است در جریان چند هفته آینده انجام شود.

در همین حال سی ان ان گزارش داده بود که ممکن است نیروهای امریکایی در افغانستان در حدود نصف نیروهای کنونی یعنی هفت هزار نفر کاهش بیابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала