نظام الدین قیصاری از بند امنیت ملی آزاد شد

© Photo / Nezamuddin Qaisari FBنظام الدین قیصاری از بند امنیت ملی آزاد شد
نظام الدین قیصاری از بند امنیت ملی آزاد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون حزب جنبش اسلامی افغانستان رهایی فرمانده این حزب را تایید و گفته است، که وى شب گذشته از بند امنيت ملى آزاد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، مسعود احمد مسعود معاون حزب جنبش اسلامی افغانستان ضمن تایید رهایی نظام الدین قیصاری گفت، که نظام الدین قیصاری شب گذشته از بند امنیت ملی آزاد شده و اکنون در یکی از مهمانخانه ها در شش درک شهر کابل به سر می برد.

امنیت ملی افغانستان پرونده نظام‌الدین قیصاری را بررسی می کند - اسپوتنیک افغانستان
امنیت ملی افغانستان پرونده نظام‌الدین قیصاری را بررسی می کند

وی یکبار دیگر تاکید کرد، که در قسمت رهایی قیصاری کدام ممانعت وجود ندارد، حکومت و دادستانی کل افغانستان موضوع رهایی نظام الدین قیصاری را یک طرفه کردند.

او اضافه کرد، که نظام الدین قیصاری قرار امشب با شماری از بزرگان ولایات مختلف از جمله شمال و شمال شرق افغانستان در منزل ستر جنرال عبدالرشید دوستم معاون نخست ریاست جمهور نشست خواهند داشت و در این نشست قیصاری حضور پیدا می کند.

موصوف می گوید، که نظام الدین قیصاری به اساس تقاضاى مردم شمال و شمال شرق در دیدار با محمد اشرف غنی رئیس جمهور آزاد شده است.

از سوى ديگر، جمشيد رسولى سخنگوى دادستانی کل، امروز گفته است، که پیش از اين رياست عمومى امنيت ملى به دادستانی کل پيشنهاد کرده بود، از اينکه در پیوند به مظنونیت نظام الدین قیصاری، ادعاهای زیادی ثبت شده است و همچنان به خاطر مستندسازی و تحقیق بیشتر قضیه، به زمان بیشتر نیاز است و این تحقیقات زمان­گیر می باشد و از همین رو، امر رهایی وی در بدل ضمانت معتبر صورت بگيرد.

وى افزود، که پس از اين دادستانی کل تحت تدابیر خاص پس از آن که وظیفه قیصاری به تعلیق بیاید، موصوف را ممنوع الخروج از کابل به ولایات و خارج از کشور اعلان کرد.

موصوف در اين مورد که آيا قيصارى فعلا رها شده يا خير، چيزى نه گفت.

اداره امنیت ملی هم در این زمینه تاکنون دیدگاهش را با رسانه ها شریک نکرده است.

یادآوری می کنیم، که نظام الدين قيصارى نماینده خاص جنرال عبدالرشید دوستم معاون نخست ریاست جمهوری در امور نیروهای خیزش مردمی در ولايت فاریاب، حدود شش ماه پیش (شام ١١ سرطان سال روان) از سوی نیروهای امنیتی در میمنه مرکز ولايت فارياب دستگیر و به کابل انتقال گرديد و از آن زمان تا به حال در توقیف ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان به سر می بَرَد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала