طالبان: اگر بازگردیم، طالبان گذشته نخواهیم بود

© JAKعکس های از نیروهای امنیتی با طالبان از چندین ولایت بعد از اعلام آتش بس سه روزه
عکس های از نیروهای امنیتی با طالبان از چندین ولایت بعد از اعلام آتش بس سه روزه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان مدعی است که در صورت بازگشت به کابل رویکردی متفاوت از زمان زمامداری در دهه نود میلادی را از خود به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با «رویترز» با اشاره به تصرف کابل در دهه هفتاد گفت: اگر صلح برقرار شود و طالبان بازگردند، این بازگشت به معنی بازگشت به روش‌های سخت در سال 1996 نخواهد بود.وی افزود: می‌خواهیم به مردم افغانستان اطمینان دهیم که از طرف ما تهدیدی برای هیچکس وجود نخواهد داشت. 

واکنش تند ارگ در مورد انکار طالبان از گفتگو با حکومت - اسپوتنیک افغانستان
واکنش تند ارگ در مورد انکار طالبان از گفتگو با حکومت

سخنگوی طالبان گفت، دلیل تداوم جنگ و درگیری در افغانستان حضور نیروهای خارجی است و در صورت خروج این نیروها، طالبان در پی انتقام از کسی نیست و عفو عمومی اعلام خواهد کرد.
ذبیح الله مجاهد افزود، گروه طالبان مخالف تحصیل زنان و یا کار آن‌ها نیست اما مخالف فرهنگ بیگانه است.
این در حالیست که برخی نقاط تاریک باقی مانده از زمان حکومت طالبان در افغانستان نظیر ممنوعیت موسیقی، منع تحصیل و آموزش برای دختران و اعدام های عمومی در استادیوم های کابل هنوز از ذهن و روان ساکنان این کشور پاک نشده است.
گفتگوهای صلح با گروه طالبان در حالی از هفته های اخیر از سر گرفته شده است که واشنگتن در تصمیمی رسما تایید نشده اعلام کرده است که قصد دارد نیمی از نیروهای نظامی خود را از این کشور خارج کند.
طالبان که همواره خروج نیروهای خارجی را به عنوان پیش شرطی اساسی برای گفتگوهای صلح مطرح کرده اند روز پنجشنبه بار دیگر آمریکا را تهدید کردند که در صورت ادامه حضور نظامی در افغانستان سرنوشتی مشابه آنچه بر سر شوروی آمد، در انتظارش خواهد بود.
این درحالیست که یکی از فرماندهان ارشد طالبان پیشتر در پی رسانه ای شدن تصمیم واشنگتن برای کاهش نیروهای نظامی در افغانستان ضمن استقبال از این تصمیم آنرا «راضی کننده» توصیف کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала