چین به ثابت در افغانستان در صورت خروج نیروهای امریکا مساعدت خواهد کرد

© REUTERS / Hyungwon Kangچین به ثابت در افغانستان در صورت خروج نیروهای امریکا مساعدت خواهد کرد
چین به ثابت در افغانستان در صورت خروج نیروهای امریکا مساعدت خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته نماینده وزارت خارجه چین، پیکن امکان حل منازعه افغانی را توسط شیوه های نظامی رد میکند.

مقامات چین به حفظ صلح و ثبات در افغانستان بعد از کاهش ممکن سطح حضور نظامی امریکا در این کشور مساعدت خواهند کرد. در این باره در روز سه شنبه هوا چونئین نماینده رسمی وزارت خارجه چین اعلام داشت.
او طی سخنرانی در کنفرانس کوتاه مطبوعاتی اظهار داشت: «ایالات متحده خود فیصله میکنند که کدام فعالیت ها را آنها باید اتخاذ کنند. آنچه که به چین مربوط میگردد، ما از همان ابتدا از موضعگیری تغییرناپذیر و روشن در باره مساله افغانستان پیروی میکنیم. چین، مانند گذشته، جداً خواستار آنست، تا مساله افغانستان باید هرچه زودتر بصورت صلح آمیز، از طریق توحید مساعی همه جوانب ذیعلاقه حل گردد. ما برای این اقدامات سازنده اتخاذ میکنیم».
به گفته دیپلومات، پیکن اصولاً امکان حل منازعه افغانی را توسط نوی های نظامی رد میکند. هوا چونئین نتیجه گیری نمود: «امنیت، ثبات و انکشاف افغانستان نه تنها بر این کشور، بلکه بر تمام آسیای جنوبی و تمام مناطق همجوار اثرات مثبت بجا خواهد گذاشت».
طوریکه در هفته گذشته تلویزیون CNN خبر داد، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در ماه جنوری سال 2019 راجع به خروج تا هفت هزار نظامی امریکا از افغانستان اعلام خواهد کرد.
در تاریخ 19 دسمبر رهبر امریکا راجع به فیصله آغاز خروج نیروهای امریکا از سوریه اعلام داشت. او به این دلیل آن را مستند ساخت که پیروزی بر گروه «دولت اسلامی» در خاک این کشور شرق نزدیک حاصل شده و این یگانه علت بود که به اساس آن نیروهای مسلح ایالات متحده در آنجا قرار داشتند. به قول مقامات رسمی امریکا، انتقال نیروها به تعداد بیش از دو هزار نفر از سوریه از 60 تا 100 روز را در بر خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала