کاهش قوای امریکایی در افغانستان و تاثیر آن بر اوضاع منطقه

© AFP 2023 / ARMEND NIMANI کاهش قوای امریکایی در افغانستان و تاثیر آن بر اوضاع منطقه
کاهش قوای امریکایی در افغانستان و تاثیر آن بر اوضاع منطقه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به باور کارشناسان کاهش حضور نظامی امریکا در افغانستان، تاثیر قابل توجهی بر وضعیت افغانستان و منطقه نخواهد گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، عمر نصار، مدیر مرکز مطالعات معاصر افغانستان میگوید که کاهش ۲ برابری قوای امریکایی در افغانستان، در کوتاه مدت بر وضعیت این کشور و منطقه در کل تاثیر قابل توجهی نخواهد گذاشت.

عمر نصار: «معتقد هستم که این اقدام امریکا در کوتاه مدت از لحاظ نظامی-سیاسی نه در اوضاع افغانستان و نه هم در اوضاع منطقه پیامدهای قابل توجهی نخواهد داشت. در دراز مدت، چنین اطلاعاتی در حال حاضر وجود دارند، ایالات متحده به گمان اغلب پس از خروج نصف قوای خود از خاک افغانستان، مسئولیت پیشبرد جنگ افغانستان را به شرکت خصوصی نظامی خواهد سپرد.»

به گفته وی، تصمیم برای کاهش حضور نظامی امریکا در افغانستان بیشتر «انگیزه سیاسی داخلی» دارد و هدف آن افزایش محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا میباشد.

عمر نصار: «امریکایی ها به طور کامل افغانستان را ترک نخواهند کرد. زیرا این اقدام صدمه و آسیب جدی به دولت کنونی امریکا و شخصا به ترامپ وارد خواهد کرد. اما کاهش حضور نظامیان این کشور در افغانستان یک نوع بازی است که به باور ترامپ نتیجه مثبت خواهد داشت.»

وی افزود که حکومت فعلی امریکا میخواهد این اقدام را «یک پیروزی بزرگ» جلو دهد.

نصار: «طوری جلو داده خواهد شد که نظامیان امریکایی افغانستان را ترک مینمایند زیرا آنها وظیفه خویش را انجام داده اند.»

یادآوری میکنیم، پیش از این سایت Military به نقل از منبعی در حکومت امریکا اعلام کرد که جنرال سکات میلر، قوماندان عمومی ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان طی ۸-۱۲ ماه آینده حدود ۷ هزار نظامی امریکا را از خاک افغانستان خارج خواهد کرد. اما نیروهای عملیات ویژه امریکا همچنان در افغانستان باقی خواهند ماند و به حملات خود علیه جنگجویان طالب و داعش ادامه خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала