رای های بیش از ۳۰۰ محل رای دهی در کابل بازشماری می شود

© Sputnik / JAKرای های بیش از ۳۰۰ محل رای دهی در کابل بازشماری می شود
رای های بیش از ۳۰۰ محل رای دهی در کابل بازشماری می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روند بازشماری آرای بیش از ۳۰۰ محل رأی‌دهی حوزه‌ی انتخاباتی ولایت کابل امروز شنبه (پانزدهم جدی) آغاز می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، عبدالعزیز ابراهیمی معاون سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات گفته است، که آرای این محلات به دلیل قلم‌خوردگی شماری از ورق‌های رأی‌دهی، موجود نبودن فورم نتایج مربوط به این محلات و عدم تطابق جدول نتایج، بازشماری و تفتیش می‌شود.

اعلام نتایج ابتدایی انتخابات مجلس نمایندگان ولایت بغلان - اسپوتنیک افغانستان
اعلام نتایج ابتدایی انتخابات مجلس نمایندگان ولایت بغلان

آقای ابراهیمی همچنان گفت، که هیچ گونه شکایتی در مورد این محلات رأی‌دهی وجود ندارد، صرف به دلیل برخی مشکلات فنی بازشماری می‌شود.
او همچنان افزود، که کمیسیون انتخابات از یک هفته پیش تصمیم بازشماری و تفتیش بیش از ۳۰۰ محل رأی‌دهی را گرفته بود اما کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی در این مورد اعلام آمادگی نکرده بود.
معاون سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات علاوه کرد، که این محلات رأی‌دهی جدا از محلاتی است که قبلا آرای آن‌ها بازشماری و تفتیش شده بود.
پیش از این کمیسیون مستقل انتخابات از ۵۵۸ مرکز رأی‌دهی در حوزه‌ی انتخاباتی کابل آرای ۱۸۳ مرکز و از سه هزار و ۳۴۱ محل رأی‌دهی نیز آرای یک هزار و۲۹۰ محل را بازشماری و تفتیش کرده بود.
این در حالیست، که انتخابات پارلمانی در ۳۲ ولایت افغانستان به تاریخ ۲۸ و ۲۹ میزان به جز از غزنی و کندهار برگزار شد.

در ولایت کندهار پس از یک هفته تاخیر به تاریخ ۵ عقرب برگزار شد، اما در ولایت غزنی تا اکنون انتخابات مجلس نمایندگان برگزار نشده است.
یادآوری می کنیم، که کمیسیون مستقل انتخابات تاکنون نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی ۳۲ ولایت را اعلام کرده و نتایج ابتدایی حوزه‌ی انتخاباتی کابل تاکنون اعلام نشده است. قرار بود این نتایج به تاریخ دهم قوس سال روان هجری شمسی اعلام شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала