نامزدان انتخابات پارلمانی بلخ خواستار بازشماری آرا شدند

© Photo / Social mediaنامزدان انتخابات پارلمانی بلخ خواستار بازشماری آرا شدند
نامزدان انتخابات پارلمانی بلخ خواستار بازشماری آرا شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزدان معترض انتخابات پارلمانی ولایت بلخ کمیسیون مستقل انتخابات را به عهدشکنی مبنی بر بازشماری آرا در این ولایت، متهم نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، شماری از نامزدان معترض در بلخ، خواستار بازشماری آرای انتخابات مجلس نمایندگان این ولایت استند.

این نامزدان معترض که در انتخابات مجلس نمایندگان برنده نشده‌اند، امروز در یک همایش اعتراضی در مزارشریف گردهم آمدند. آنان می‌گویند که پیش از این، کمیسیون مستقل انتخابات تعهد کرد بود تا درصورت شکایت از سوی نامزدان، آرای این ولایت را شمارش مجدد کند.

انتخابات پارلمانی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
اعلام نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی 4 ولایت دیگر

محمدعبده، یکی از این نامزدان معترض در ولایت بلخ می‌گوید اگر کمیسیون به تعهداتش مبنی بر شمارش مجدد آرا اقدام نکند، دست به اعتراض‌های مردمی خواهند زد.

 نامزدان معترض در بلخ، می‌گویند اگر تقلبی در کار کمیسیون وجود ندارد بازشماری آرای این ولایت هیچ مشکلی را خلق نخواهد کرد.

برمبنای ادعای نامزدان معترض بلخ، پیش از این کمیسیون تعهد کرده بود درصورتی که اوراق رأی‌دهی با نشانه‌های مشابه و آرای غیربایومتریک و صندوق‌های رأی بدون کتابچه ارزیابی، دیده شود، آرای این ولایت را باز شماری خواهد کرد.

 در این میان، کمیسیون انتخابات بلخ می‌گوید که براساس قانون انتخابات، این اعتراض‌ها پیش از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات صورت می‌گیرد اما اکنون تنها آرای محلاتی شمارش می‌گردد که از آن شکایت وجود داشته باشد.

کمیسیون انتخابات بلخ می‌گوید که اعتراض‌ها از سوی نامزدان ناکام باید ۴۸ ساعت پیش از نشر نتایج ابتدایی انتخابات صورت می‌گرفت.

 بربنیاد اطلاعات کمیسیون انتخابات بلخ در این ولایت ۸۵ تن خودشان را برای یازده کرسی مجلس نماینده‌گان نامزد کرده بودند — شامل ۲۲ خانم و ۶۳ مرد — از این میان یازده تن در نتایج ابتدایی به مجلس راه یافته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала