شمخانی: مذاکره با طالبان منجر به مذاکره با داعش و النصره نمی‌شود

© AP Photo / Vahid Salemiشمخانی: مذاکره با طالبان منجر به مذاکره با داعش و النصره نمی‌شود
شمخانی: مذاکره با طالبان منجر به مذاکره با داعش و النصره نمی‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز آمریکایی‌ها حرف از خروج از افغانستان می‌زنند و این در صورتی است که هیچ‌یک از مؤلفه‌های امنیت در افغانستان را محقق نکرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، صبح امروز در همایش دفاع و امنیت در غرب آسیا طی سخنانی اظهار داشت: در آغاز سال نوی میلادی در حالی که جریان قدرت جهانی به دو‌ جبهه ثبات‌گرایان و بی‌ثبات‌کنندگان تقسیم شده، ملت‌های منطقه در شکل‌گیری جبهه مقاومت نقش به‌سزایی داشتند و ما باید این موضوع را در چهلمین سال پیروزی انقلاب تبیین کنیم.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران سه سیاست ثابت در جهت ثبات‌سازی دارد اما در این جا لازم است نکته‌ای را عرض کنم؛ دشمن نام اقدامات خود را اقدامات بشردوستانه می‌گذارد اما وقتی به ما و دیگران می‌رسند، بحث صدور انقلاب و هدررفت منابع ملی را مطرح می‌کنند. اگر ملت آزاده‌ای مشابه همان اقدامات را انجام دهد، متهم می‌شود اما سیاست جمهوری اسلامی همیشه امنیت دسته‌جمعی بوده و مخالفت با تغییر مرزها رکن دوم و مخالفت شدید با حضور نیروهای فرامنطقه‌ای رکن سوم این سیاست است.
دریابان شمخانی تصریح کرد: امروز روندی ضد بی‌ثبات‌سازان در منطقه ما آغاز شده است که به‌نوعی یک خروج اجباری برای آمریکا است. امروز آمریکایی‌ها حرف از خروج از افغانستان می‌زنند و این در صورتی است که هیچ‌یک از مؤلفه‌های امنیت در افغانستان را محقق نکرده است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه آمریکا نقشی در براندازی داعش در سوریه نداشته است گفت: آمریکا در راهبرد خود در سوریه شکست خورد و در منطقه شرق فرات با یک تناقض روبه‌رو است و این شرایط چاره‌ای جز خروج را به آمریکا دیکته نمی‌کند.
وی گفت: در افغانستان آمریکایی‌ها دوبار برای مذاکره به من پیام دادند و دروغ می‌گویند که ما برای مذاکره به آنها پیام می‌دهیم.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا مذاکره با طالبان منجر به مذاکره با سایر‌ گروه‌ها هم‌ می‌شود یا خیر، گفت: حتماً مذاکره با طالبان منجر به مذاکره با داعش و النصره نخواهد شد.
شمخانی در پاسخ به سؤال دیگری درباره احتمال اقدام نظامی علیه ایران، تأکید کرد: ما آن‌قدر قدرتمندیم که هیچ کس نمی‌تواند به ما حمله کند، یک اقدام ‌‌ولو کوچک علیه ایران، کوچک نخواهد ماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала