کمیسیون انتخابات به تلاش برای جعل آرای کابل متهم شد

© Photo / IEC Afghanistan Facebookکمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نهادهای ناظر بر روند انتخابات می‌گویند که کمیسیون مستقل انتخابات تلاش دارد با تفتیش آرای ۳۰۰ تا ۵۰۰ محل رای‌دهی کابل، برای این محل‌های رای‌دهی سندهای جعلی بسازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، نهادهای ناظر بر روند انتخابات، می‌گویند که نهادهای کمک کننده به انتخابات افغانستان، رهبری کمیسیون مستقل انتخابات را در مدیریت انتخابات ناتوان می‌دانند و به برکناری اعضای کمیسیون مستقل انتخابات توافق دارند.

این نهادها می‌گویند که کمیسیون مستقل انتخابات، آرای این مرکزها را تفتیش می‌کند و صندوق‎های این محل‌ها که برگه‌های نتایج ندارند، برای آن برگه‌های نتایج می‌سازد.

محمد امید نورزی، مسؤول بخش انتخابات فیفا می‌گوید: "این تفتیش و بازشماری این محلات به خاطری صورت می‌گیرند که برای آن‌ها اسناد سازی شود و این سندها ارایه شوند".

کمیسیون‌های انتخاباتی: آرای انتخابات پارلمانی کابل باطل نمی‌شود - اسپوتنیک افغانستان
کمیسیون‌های انتخاباتی: آرای انتخابات پارلمانی کابل باطل نمی‌شود

محمد یوسف رشید، رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه نیز بیان داشت: "وضعیت کابل هر روزی که می‌گذرد به گنج فساد تبدیل می‌شود و ترس دارم که در اخر روز به همان فیصله کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی که آرای کابل باطل شود، راه و چاره یی نداشته باشیم".

سید حفیظ الله هاشمی، عضو کمیسیون مستقل انتخابات دراین باره می‌گوید: "صندوق‌هایی که حالا به شمارش و تفتیش می‌روند غیر از صندوق‌هایی استند که قبلأ شمارش و تفتیش شده بود. این صندوق‌هایی است که متأسفانه ریزلت شیت‌هایش یا مشکل دارند یا ندارند".

با آن‌‎که بیست و نهم ماه سرطان سال آینده، روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تعیین شده است، اما نهادهای ناظر بروند انتخابات و احزاب و جریان های سیاسی و نیز نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، می‌خواهند که پیش از برگزاری این انتخابات در کمیسیون انتخابات اصلاحات بنیادی آورده شود.

بیش از دو نیم ماه از برگزاری انتخابات مجلس نماینده‌گان می‌گذرد، اما کمیسیون مستقل انتخابات هنوز هم در حال تفتیش آرای صدها محل رأی دهی کابل است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала