دودسته‌گی حزب جمعیت اسلامی در حمایت از حنیف اتمر در انتخابات

© AP Photo / Rahmat Gulدودسته‌گی حزب جمعیت اسلامی در حمایت از حنیف اتمر در انتخابات
دودسته‌گی حزب جمعیت اسلامی در حمایت از حنیف اتمر در انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد یونس قانونی از احتمال پیشیبانی خود و شماری دیگر اعضای حزب جمعیت اسلامی افغانستان، از تکت انتخاباتی حنیف اتمر در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، محمد یونس قانونی، عضو ارشد حزب جمعیت اسلامی گفته است که با شماری از اعضای این حزب تصمیم دارند تا از دسته انتخاباتی محمد حنیف اتمر پشتیبانی کنند.

آغاز رقابت های شدید میان تیم انتخاباتی اشرف غنی و حنیف اتمر - اسپوتنیک افغانستان
آغاز رقابت های شدید میان تیم انتخاباتی اشرف غنی و حنیف اتمر

آقای قانونی در یک پیام شنیداری که به طلوع‌نیوز رسیده است، می‌گوید که رییس جمهور اشرف غنی با تغییر ساختار نظام از ریاستی به نیمه ریاستی مخالف است، اما محمد حنیف اتمر صد در صد با این طرح موافق است.

آقای قانونی در این پیام از دو‌دسته‌گی جمعیت اسلامی نیز می‌گوید و می‌افزاید که در این تصمیم صلاح الدین ربانی، رهبر جمعیت اسلامی و سرپرست وزارت امور خارجه، با وی نیست.

پیش از این گزارش‌هایی از احتمال معرفی شدن یونس قانونی به حیث معاون محمد حنیف اتمر در انتخابات ریاست جمهوری پخش شده اند.

منابع نزدیک به آقای اتمر می‌گویند که برای فراگیری تکت انتخاباتی گفتگو با جمعیت اسلامی در سطح بالایی انجام شده است و این گفتگوها ادامه دارند.

در حالیکه تاهنوز تنها لطیف پدرام، رهبر حزب کنگره ملی افغانستان و محمد حکیم تورسن، رسماً به عنوان نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ثبت نام کرده اند، محمد اشرف غنی، رئيس جمهور فعلی افغانستان، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه کشور، محمد حنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی، رحمت‌الله نبیل، رئیس سابق امنیت ملی افغانستان، شیدامحمد ابدالی، سفیر سابق افغانستان در هند، احمد ولی مسعود، رهبر جریان وفاق ملی، از نامزدان احتمالی انتخابات ریاست جمهوری این کشور محسوب می‌شوند.

با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری احتمال صف آرایی‌های جدید انتخاباتی نیز افزایش خواهد یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала