هیئت سفارت امریکا به هرات سفر کرد

© Photo / Shahhussain Murtazawi FBهیئت سفارت امریکا به هرات سفر کرد
هیئت سفارت امریکا به هرات سفر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک هیئت متشکل از دیپلماتان سفارت امریکا امروز (سه‌شنبه ۱۸جدی) به ولایت هرات رفته است و با مقام‌های محلی و اعضای جامعه مدنی درباره روند صلح افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طوع نیوز، سفارت امریکا در یک خبرنامه گفته است که این هیئت به رهبری آلن مایزن‌هایمر، قونسل سفارت امریکا در امور صلح و مصالحه، به ولایت هرات سفر کرده‌اند.
در خبرنامه آمده است که این هئیت با محی‌الدین نوری، سرپرست ولایت هرات، و اعضای جامعۀ مدنی که از زنان، جوانان، علما و مطبوعات نماینده‌گی می‌کنند، ملاقات کرده‌اند.
خبرنامه می‌افزاید که هدف این سفر حمایت از تلاش‌های زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان، برای پایان جنگ در افغانستان از طریق گفت‌وگو میان طالبان و نماینده‌گان حکومت و مردم افغانستان می‌باشد.
در خبرنامه آمده است که این هئیت در دیدارهای شان با مقام‌های هرات درباره وضعیت امنیتی ولایت‌های بادغیس و هرات نیز گفت‌وگو کرده‌اند.
همچنان، این هئیت باموسسات کمک کننده بین المللی و کارمندانی که در رسانیدن کمک‌ها به آسیب دیده‌گان خشک‌سالی امسال در این ولایت‌ها فعالیت داشتند، نیز دیدار کرده‌اند.
به گفته سفارت امریکا، تاکنون به تعداد ۲.۶ میلیون افغان در بیست و دو ولایت آسیب دیده از خشک‌سالی‌ها که در محلات مسکونی اصلی شان بودوباش دارند، از کمک‌های بین المللی مستفید شده‌اند.
این کمک‌ها به کسانی فراهم شده‌اند که در وضعیت اظطراری بسر می‌برند.
در خبرنامه آمده است که به‌طور مجموعی امریکا بیش از ۲۲۸ ملیون دالر را برای کمک‌های بشر‌دوستانه در سراسر کشور فراهم کرده ‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала