اشرف غنی: آب افغانستان سرمایه طبیعی است و باید مدیریت شود

© AP Photo / Hamed Sarfaraziاشرف غنی: آب افغانستان سرمایه طبیعی است و باید مدیریت شود
اشرف غنی: آب افغانستان سرمایه طبیعی است و باید مدیریت شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در جلسه شورای عالی آب گفت: وضعیت آب در افغانستان در بحران قرار داشته و نیازمند مدیریت فوری در این زمینه هستیم.

کم آبی ساکنان کابل را نگران کرده است - اسپوتنیک افغانستان
کم آبی ساکنان کابل را نگران کرده است
به گزارش اسپوتنیک، نشست شورای عالی اراضی، آب و محیط زیست افغانستان به ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برای مدیریت آب،  آبیاری و وضعیت عمومی آبرسانی تشکیل جلسه داد. 

غنی در این نشست با بیان اینکه نیازمند مدیریت فوری آب در افغانستان هستیم، گفت: کارهای در این زمینه صورت گرفته و باید به صورت فوری در بخش مدیریت آب برنامه ریزی کنیم. 

وی با بیان اینکه نیازمند یک طرح در افغانستان برای مدیریت آب هستیم، بیان کرد:‌ هنوز مردم افغانستان فکر می‌کنند که وضعیت آب ثابت است،‌این در حالی است که با توجه به تغییرات اقلیمی تغییر کرده و ما باید با یک دید ملی به این قضیه نگاه کرده و نیازمند یک نقشه اساسی در این رابطه هستیم. 

رئیس‌جمهور افغانستان تاکید کرد: ۹۰ درصد آبیاری در کشور به شکل سنتی است و با تغییرات اقلیمی این نوع آبیاری ناکارآمد است.

وی خاطر نشان کرد: مردم باید در بخش مدیریت آب مشارکت داشته باشند تا در سالهای که کشور با خشکسالی مواجه است این موضوع را بهتر مدیریت کنیم.

یادآوری می کنیم، که در سالهای اخیر به نسبت کاهش بارندگی و مصرف بی رویه آب در شهرهای بزرگ افغانستان مخصوصا کابل، ساکنان کلان شهرها به مشکلات جدی کم آبی مواجه شده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала