واشنگتن از افغانستان خارج نمی‌شود

© AFP 2023 / AHMAD AL-RUBAYE واشنگتن از افغانستان خارج نمی‌شود
واشنگتن از افغانستان خارج نمی‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو ارشد موسسه تحقیقات سیاست خارجی امریکا اظهار داشت که نظامیان امریکایی در حال ترک افغانستان نیستند و در عین حال امکان افزایش دوباره نظامیان این کشور وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دامنیک تیئرنی، استاد علوم سیاسی در دانشگاه سوارتمور، امریکا و عضو ارشد «موسسه تحقیقات سیاست خارجی» درباره گمانه‌زنی‌ها درباره خروج نظامیان امریکایی از افغانستان این گزارش‌ها را نادرست خواند.
این کارشناس مسایل سیاسی در «آتلانتیک» نوشت که روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بسیار آهسته‌تر از آن چیزی خواهد بود که ترامپ در ابتدا مدعی شده بود.
وی با اشاره به خروج نیروها از افغانستان در زمان ریاست جمهوری اوباما نیز نوشت که با این حال 10 هزار نیرو در افغانستان حفظ شدند و پس از دستاوردهای نظامی طالبان، ترامپ با اعزام چند هزار نظامی دیگر به افغانستان موافقت کرد.
با توجه به این موضوع می‌توان افزایش حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان را در نتیجه افزایش پیش‌روی‌های طالبان تصور کرد.
تیئرنی افزود، سناریوی خروج دائمی نظامیان امریکایی از افغانستان بعید است و واشنگتن نیز همچنان بازیگر بزرگی در این بحران باقی خواهد ماند؛ کاخ سفید بسیاری از اهرم‌های خود از جمله حملات هوایی، عملیات نیروهای ویژه، کمک‌های اقتصادی و نظامی و مسایل دیپلماتیک را حفظ خواهد کرد.
این عضو ارشد موسسه تحقیقات سیاست خارجی تصریح کرد که خروج نظامیان امریکایی از افغانستان چنان آهسته خواهد شد که ممکن است پیش از رسیدن زمان خروج نیروها جنگ دیگری آغاز شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала