امریکا نباید بر ملت سازی در افغانستان تمرکز کند

© AFP 2023 / Armend Nimaniامریکا نباید بر ملت سازی در افغانستان تمرکز کند
امریکا نباید بر ملت سازی در افغانستان تمرکز کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا به جای تمرکز به ملت سازی در افغانستان باید به دولت این کشور کمک کند، تا کنترل مناطق بیشتری را در دست بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مایکل اوهانلون عضو ارشد و رئیس بخش تحقیقات اندیشکده «بروکینگز» اظهار داشت: ماموریت امریکا در افغانستان باید اصلاح شود. واشنگتن به جای دولت‌سازی و یا کمک به دولت افغانستان برای افزایش مناطق زیر کنترل باید بر توانمندسازی بیشتر نیروهای امنیتی افغانستان تمرکز کند.

اعتراف امریکا به شکست در جنگ افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
اعتراف امریکا به شکست در جنگ افغانستان

وی افزود: در این صورت احتمالا شهرهای افغانستان و جاده‌های اصلی این کشور در کنترل دولت باقی می‌ماند و این امر با حفظ نیروهای امریکایی و نه کاهش نیروها در افغانستان دست یافتنی‌تر است.

اوهانلون اظهار داشت، که با پیاده کردن الگوی نیروهای محلی ارتش و ایجاد یگان‌های 200 نفره یا بیشتر می‌تواند به بهبود امنیت افغانستان و جذب نیرو کمک کند زیرا بسیاری از مردم این کشور تمایل دارند به جای اعزام شدن به مناطق دور افتاده از مناطق نزدیک به محل سکونت خود دفاع کنند.

وی ادامه داد، که برای عملکرد بهتر نیروهای عادی ارتش و پولیس، طرح استراحت و چرخشی نیروهای ویژه این کشور برای آن‌ها نیز پیاده سازی شود، حتی اگر این موضوع به معنی عدم حفاظت موقتی از برخی مناطق دور افتاده کشور باشد.

رئیس بخش تحقیقات اندیشکده بروکینگز ضمن تاکید بر کاهش ایستگاه‌های امنیتی و تقویت آن‌ها افزود، که پایگاه‌هایی که بهتر دفاع می‌شوند در برابر کمین طالبان کمتر شکننده هستند و در برخی موارد نیز بررسی شرایط از طریق ماهواره نیز می‌تواند تا حدودی نقش ایست‌های بازرسی بسته شده را ایفا کند.

اوهانلون با اشاره به تلفات بالای نظامیان افغانستان نیز اظهار داشت، با کمک به دولت افغانستان برای افزایش توانایی خروج تلفات از میدان جنگ و در اولویت قرار دادن این موضوع می‌توان سبب زنده نگه داشتن شمار بیشتری از نیروهای افغانستان شد که در میدان نبرد زخمی شده‌اند.

یادآوری می کنیم، که در حال حاضر امریکا بیش از 14 هزار نیرو در افغانستان دارد.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала