نیروهای خارجی 40 تن داعشی را از ولایت بادغیس با خود بردند

© Sputnikنیروهای خارجی 40 تن داعشی را از ولایت بادغیس با خود بردند
نیروهای خارجی 40 تن داعشی را از ولایت بادغیس با خود بردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای مأموریت پشتیبانی قاطع حوالی ساعت 10 شب گذشته عملیاتی را در منطقۀ پنج‌ بزِ ولسوالی جوند ولایت بادغیس، یکی از خطرناکترین مناطق زیر کنترل طالبان راه‌اندازی کردند.

کشته شدن 15 طالب و 13 نیروی دولتی افغانستان در بادغیس - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن 15 طالب و 13 نیروی دولتی افغانستان در بادغیس
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، عبدالله افضلی معاون شورای ولایتی بادغیس می‌گوید، نیروهای مأموریت پشتیبانی قاطع نخست این ساحه را بمباران کردند و سپس عملیات زمینی‌شان را در این ساحه به راه انداختند.

به گفتۀ معاون شورای ولایتی بادغیس، نیروهای خارجی حدود 40 تن از داعشیان را که 30 تن آنان شهروند خارجی‌اند، از زندان طالبان رها کرده و با خود بردند. گفته می‌شود که 5 زن نیز شامل این افراد هستند.

افضلی می‌گوید، که 30 داعشی خارجی شهروندان کشورهای اوزبیکستان، قزاقستان، روسیه، چین و چند کشور دیگر هستند، که گروه طالبان 6 ماه پیش آنان را از ولسوالی گرزوانِ ولایت فاریاب اسیر کرده و به این ولسوالی انتقال داده بودند.

جمشید شهابی سخنگوی والی بادغیس، نیز عملیات نیروهای مأموریت پشتیبانی قاطع را تأیید می‌کند.

به گفتۀ آقای شهابی، در نتیجۀ عملیات هوایی و زمینی نیروهای مأموریت پشتیبانی قاطع، 18 تن از طالبان و 10 عضو داعش کشته شدند و حدود 40 داعشی دیگر از سوی این نیروها بازداشت شده‌اند.

سخنگوی والی بادغیس می‌افزاید، به زودی عملیات گسترده‌یی از سوی نیروهای امنیتی کشور در منطقۀ پنج‌ بز ولسوالی جوند این ولایت راه‌اندازی می‌شود تا این ساحه به گونۀ کامل از وجود هراس‌افگنان پاکسازی شود.

در همین حال، ذبیح‌الله مجاهد یکی از سخنگویان گروه طالبان، نیز در حساب تویتری اش موضوع رهاسازی زندانیان‌ داعش از زندان این گروه را تأیید کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала