انفجار قوی در کابل بوقوع پیوست

© Sputnik / JAKانفجار در کابل
انفجار در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انفجار قوی در کابل بوقوع پیوست

به گزراش اسپوتنیک لحظات قبل انفجار قوی در کابل رخ داد. هنوز از چگونگی انفجار و تلفات ناشی از آن معلومات در دست نیست.

گفته میشود که موتر مزدا مملو از مواد انفجاری کمپ گرین ویلیج ، سرک پلچرخی ، ساحه حوزه نهم کابل را هدف قرار داد. و خسارات شدید ببار آورد.

طبق اطلاعات خبرنگار اسپوتنیک، دقایق پیش در مربوطات حوزه نهم کابل بالاي کمپ گرین ویلچ توسط موتر بم حمله تروريستي صورت گرفت.
به گفته نجیب دانش سخنگوی وزارت امور داخله: در این کمپ جز چند محافظ کسی دیگری وجود نداشته اما بنابر شدت این حمله موتر بم ممکن برای مردم عام که در اطراف این کمپ زندگی میکنند آسیب های رسیده باشد.
در همین حال داکتر وحید الله مایار سخنگوی وزارت صحت میگوید که تا کنون ۴۰ تن زخمی از اثر این حمله به شفاخانه های این وزارت انتقال شده است.
به گفته آقای مایار تعداد زخمیان در حال تغییر است.

گفته میشود که در داخل کمپ گرین ویلیج بیش از ده دفتر بزرگ وجود دارد که شامل، دفتر گارد اورد، دفتر GIZ، دفتری UN و چندین دفتر بزرگ دیگر میباشد.

طلوع خبر داده است کنجیب دانش سخن‌گوی وزارت امور داخله می‌گوید که این رویداد در حوالی ساعت هفت شام امروز هنگامی رخ داد که موتری پر از مواد منفجره در برابر این اردوگاه منفجر شد.

هر چند تاکنون از تلفات و خسارات برخاسته از این رویداد جزئیات در دست نیست اما سخن‌گوی وزارت امور داخله می‌گوید که در نتیجه این رویداد خسارات زیادی به خانه‌های نزدیک این رویداد وارد شده است.

گفته می شود که شماری از نهادهای خارجی نیز در این ساحه موقعیت دارند.

در همین حال، وحید مایار، سخن‌گوی وزارت صحت عامه می‌گوید که دست کم چهل تن در اثر این رویداد زخمی شده اند.

وزرات داخله افغانستان خبر داده است که در اثر حمله تروریستی امروز درناحیه نهم شهر کابل 4 نفر کشته و 44 تن دیگر زخمی شده اند.

سفارت روسیه از کابل خبر داده است که تا کنون در مورد اینکه اتباع روسیه در جمع زخمیان و یا کشته شدگان حمله ترویستی امروز در شهر کابل باشند، اطلاعات در سترس نیست.

به گفته بصیر مجاهد سخنگوی پولیس کابل: تلفات ناشي از انفجار شام امروز ۴ شهيد شامل سه نظامي و۱ نفر ملکی میباشد. تعداد مجروحین ۹۰ تن شامل ۲۳ کودک ۱۲ خانم ۵۵ مرد اکثريت آنها اشخاص ملکی میباشند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала