آغاز مذاکرات خلیلزاد و مقامات پاکستانی درباره خروج نظامیان امریکایی از افغانستان

© Photo / EK / EKآغاز مذاکرات خلیلزاد و مقامات پاکستانی درباره خروج نظامیان امریکایی از افغانستان
آغاز مذاکرات  خلیلزاد و مقامات پاکستانی درباره خروج نظامیان امریکایی از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در دیدار با مقامات پاکستانی درباره مذاکرات با طالبان و خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان و «لیزا کورتیس» معاون دستیار ترامپ امروز برای دیدار با سران پاکستانی به این کشور می‌روند.
یک مقام که خواست نامش فاش نشود درباره دستور کار این نشست به «رسانه ها» گفت: هیئت امریکایی به رهبری خلیلزاد در وزارت خارجه پاکستان با دیپلمات‌ها دیدار خواهد کرد تا درباره گفت‌وگوها با طالبن و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تبادل نظر کنند.
خلیلزاد در تور منطقه‌ای اخیر خود پس از سفر به هند قصد سفر به کابل را داشت اما به دلیل «تاخیر غیرمنتظره در پرواز» برای دیدار با مشاور امنیت ملی افغانستان به «امارات» رفته و پس از آن نیز در ادامه سفرهای خود و گفت‌وگو با مقامات چینی درباره روند صلح به پکن رفت.
وزارت خارجهِ امریکا نیز گفته است که مساعد ساختن زمینه برای مذاکرات بین الافغانی و به پایان رسیدن نبرد افغانستان، از جمله اهداف امریکا است. قرار است که در روز های نزدیک، ایلس ویلز معاون وزارت خارجۀ امریکا نیز به اسلام آباد سفر نماید.
اخیرا نیز «عمرداودزی» رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان برای گفت‌وگو با مقامات پاکستانی بمنظور همکاری بین دو کشور به اسلام‌آباد سفر کرد. داودزی اظهار داشت که هدف از این سفر ایجاد هماهنگی در تلاش‌های صلح است تا تلاش‌های کشورهای منطقه در این روند بر یک هدف متمرکز شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала