خلیلزاد در ادامه گفت‌وگوهای صلح وارد افغانستان شد

© Photo / EK / EKخلیلزاد در ادامه گفت‌وگوهای صلح وارد افغانستان شد
خلیلزاد در ادامه گفت‌وگوهای صلح وارد افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خلیلزاد بار دیگر وارد افغانستان شد تا با رهبران افغانستان در مورد مراحل بعدی روند صلح تحت رهبری مردم افغانستان مذاکره کند.

 به گزارش اسپوتنیک، سفارت امریکا در کابل می‌گوید که آقای خلیلزاد در این سفر با رهبران حکومت افغانستان و رهبران سیاسی کشور در باره قدم‌های بعدی در روند صلح به رهبری افغان‌ها، دیدار و گفتگو خواهد کرد.
این بار سوم است که آقای خلیلزاد از کابل دیدن می‌کند. پیش از این در ماه‌های میزان و قوس از کابل دیدن کرد و با رهبران حکومت و رهبران سیاسی و جهادی کشور روی روند صلح افغانستان دیدن کرد.
این سفر آقای خلیلزاد در هژدهم ماه جدی سال روان خورشیدی آغاز شد و تا دوم ماه دلو ادامه خواهد داشت.
پیش از رسیدن به کابل، آقای خلیلزاد به هند، امارات متحده عربی و چین نیز سفر کرده است.
سفارت امریکا در کابل می‌گوید که آقای خلیلزاد با رییس جمهور غنی، رییس اجراییه عبدالله و رهبران سیاسی دیدار می‌کند و در بارۀ مراحل بعدی تلاش‌های ایالات متحده برای حمایت و تسهیل روند همه‌جانبه صلح در افغانستان که باعث توانمند شدن افغان‌ها برای تعیین آیندۀ مشترک آن‌ها شود، بحث و گفتگو خواهد کرد.
در خبرنامه سفارت امریکا آمده است که نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان به تلاش‌هایش در زمینۀ هماهنگی با حکومت وحدت ملی افغانستان و سایر مراجع ذیدخل در افغانستان دوام می‌دهد تا روند صلح که رهبری و مالکیت آن به عهدۀ افغان‌ها باشد، به موفقیت بیانجامد.
به گفتۀ این خبرنامه، هدف ایالات متحده ترویج گفتگوهای بین‌الافغانی در بارۀ چگونگی پایان دادن جنگ و تشویق احزاب برای اشتراک در مذاکرات است تا موافقۀ سیاسی به‌وجود بیاید که بر اساس آن هر شهروند افغان در برابر قانون دارای حقوق و وجایب مساوی باشند.
آقای خلیلزاد در آخرین سفرش در ماه قوس سال روان خورشیدی تأکید کرد که یگانه راه پایان جنگ، مذاکرات بین همۀ جوانب و با احترام و همدیگر پذیری رسیدن به یک موافقه در بارۀ آیندۀ سیاسی افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала