طالبان: راه حل سیاسی بحران افغانستان باز است

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر طالبان: راه حل سیاسی بحران افغانستان باز است
طالبان: راه حل سیاسی بحران افغانستان باز است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعلامیه طالبان در مورد وضعیت اخیر سیاسی افغانستان: آدرس تماس ما واضح بوده و دفتر سیاسی ما در دوحه می باشد. هر کشوری که می خواهد در راستای حل مسالمیت آمیز معضله افغانستان کمک نماید، می تواند با آن دفتر تماس بگیرد، امارت اسلامی از آن ها استقبال خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، منبع آگاه خبر داده است، طالبان میگویند که نیروی بزرگ اسلامی و ملی در سراسر افغانستان می باشد و در جریان تقریباً دو دهه گذشته، در برابر نیروهای امریکائی و همکاران داخلی و خارجی شان مقابله کرده اند و می کند.

دو خواست اصلی امریکا در نشست با طالبان افشا شد - اسپوتنیک افغانستان
دو خواست اصلی امریکا در نشست با طالبان افشا شد

منبع افزوده است که اهداف طالبان واضح و مشروع بوده و آن استقلال افغانستان و قیام نظام اسلامی است. امارت اسلامی برای به دست آوردن این مقصد در بخش های نظامی و سیاسی فعالیت می کند. راه حل سیاسی معضل را باز نگهداشته است و آدرس تماس را هم واضح ساخته است که دفتر سیاسی امارت اسلامی در دوحه است.
هر کشوری که می خواهد در راستای حل مسالمیت آمیز معضله افغانستان کمک نماید، می تواند با آن دفتر تماس بگیرد، امارت اسلامی از آن ها استقبال خواهد کرد. اما اشغال افغانستان، مسئلهء ملت مسلمان و آزادی خواه ما است. این حق ما است که چگونه و در کدام جا می خواهیم مسئله را حل نماییم.
این مسئله به فشار و برخورد تاکتیکی کسی حل نمی شود، نه هم این قابل قبول است که کسی از مسئلهء افغانستان برای پیشبرد روابط و بدست آوردن منافع خود استفاده بکند.

لغو احتمالی نشست امریکا با طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
لغو نشست احتمالى امریکا با طالبان در قطر

اگر امریکائی ها می خواهند، با نیت خوب وارد مذاکرات شوند و خواست مشروع ملت مسلمان افغانستان را بپذیرد، این مسئله به آسانی حل می شود. اما اگر از پذیرفتن خواست مشروع افغان ها فرار می کنند و به بهانه های مختلف و با استفاده از نام صلح اهداف استعماری و نظامی خود را از راه سیاسی تعقیب می کنند و یا از راه تطمیع کشورهای دیگر، فشارهای بی مورد وارد می کنند، پس معنای این را دارد که علاقه ای با حل مسالمت آمیز معضل افغانستان ندارد.
امریکایی ها چنانکه در ماه نوامبر گذشته در نشست دوحه، اتفاق کرده بودند که در نشست آینده در مورد خروج نیروهای خارجی و عدم استفاده خاک افغانستان در برابر کشورهای دیگر، گفتگو می شود. اما اکنون آن ها از آجندا مذکور به سوی دیگر سعی دارند و موضوعات تازه ای را به خواست خود اضافه می کنند. بناءً امارت اسلامی به امریکائی ها هشدار می دهد که اگر این وضعیت دوام بکند و امریکائی ها صادقانه وارد مذاکرات نشوند، امارت اسلامی مجبور می شود که گفتگوهای صلح و مذاکرات را تا زمانی که امریکا بجای فشار و تاکتیک ها برای صلح واقعی گام نگذارد، به تعویق بیندازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала