غنی خواستار تمدید مهلت ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری شد

© Photo / ARG / ARGغنی خواستار تمدید مهلت ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری شد
غنی خواستار تمدید مهلت ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در تعیین معاون نخست اش برای انتخابات دچار مشکل شده و حالا از کمیسیون انتخابات خواستار تمدید مهلت ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اشرف غنی در تعیین معاون نخست اش برای انتخابات به مشکل خورده و به همین دلیل خواستار تمدید مهلت ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شده است.

آغاز رقابت های شدید میان تیم انتخاباتی اشرف غنی و حنیف اتمر - اسپوتنیک افغانستان
آغاز رقابت های شدید میان تیم انتخاباتی اشرف غنی و حنیف اتمر

یک منبع معتبر در ارگ ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشت: که اشرف غنی خواستار تمدید مهلت ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری این کشور شده است.

این منبع خاطرنشان کرده است، که هدف اشرف غنی از تمدید احتمالی مهلت ثبت نام نامزدان، تعیین معاون نخست برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

پیش از این گزارش‌هایی درباره حضور احتمالی «صلاح‌الدین ربانی» رهبر حزب جمعیت اسلامی به عنوان معاول نخست در ترکیب تیم انتخاباتی اشرف غنی منتشر شده بود.

اما ظاهرا رهبر حزب جمعیت اسلامی پیشنهاد اشرف غنی برای احراز کرسی معاون نخست ریاست جمهوری در انتخابات آینده این کشور را رد کرده است.

این منبع تصریح کرد: اگر کمیسیون انتخابات با تمدید مهلت ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری موافقت نکند احتمالا اشرف غنی از بین «امرالله صالح» و «عبدالرحیم» یکی را به عنوان معاون نخست اش معرفی خواهد کرد.

وی افزود: به دلیل انحصار گرایی در حکومت وحدت ملی هیچ یک از رهبران سیاسی معاونت نخست در تیم انتخاباتی اشرف غنی را نپذیرفته‌اند.

با این حال تا کنون اشرف غنی اظهار نظری درباره ترکیب تیم انتخاباتی خود نکرده است.

یادآوری می کنیم، که امروز حنیف اتمر با یونس قانونی و محمد محقق برای ثبت نام به کمیسیون انتخابات مراجعه می کنند.

در حال حاضر کمتر از 3 روز به پایان مهلت ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باقی مانده است و اگر نامزدهای احتمالی زودتر ثبت نام نکنند ممکن است از این روند جا بمانند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала