نامه ترامپ رئیس مجلس نمایندگان امریکا را از سفر به افغانستان منصرف ساخت

© AP Photo / J. Scott Applewhiteنامه ترامپ رئیس مجلس نمایندگان امریکا را از سفر به افغانستان منصرف ساخت
نامه ترامپ رئیس مجلس نمایندگان امریکا را از سفر به افغانستان منصرف ساخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا خبر داد که به دلایل امنیتی وی سفر به افغانستان را لغو نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و چند نفر از دیگر اعضای کنگره امریکا آماده سوارشدن بر هواپیما بودند تا در قالب هیاتی به بلژیک و افغانستان سفر کنند، دونالد ترامپ با دستوری پرواز هواپیمای نظامی آنها را به دلیل ادامه تعطیلی دولت لغو کرد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا پنجشنبه به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان اعلام کرد به دلیل تعطیلی بخشی از دولت فدرال امکان استفاده ازهواپیمای نظامی برای یک سفر خارجی را ندارد.
این در حالی است که نانسی پلوسی روز گذشته با اشاره به تعطیلی بخشی از دولت فدرال، از دونالد ترامپ خواست به دلیل نگرانی های امنیتی سخنرانی سالانه خود درباره وضعیت کشور را به زمانی پس از بازگشایی دولت فدرال موکول کند.
نانسی پلوسی و هیئتی از کنگره امریکا قرار بود با یک هواپیما نظامی به بروکسل پایتخت بلژیک، مصر، و سپس افغانستان سفر کنند. خانم پلوسی در جریان سفر به افغانستان می‌خواست با نیروهای امریکایی در این کشور دیدار کند.
رئیس جمهور امریکا در نامه‌ای نوشته است: متاسفانه باید به اطلاعات برسانم سفر شما به بروکسل، مصر و افغانستان به تعویق افتاده است.
وی اضافه کرده است: زمانی که تعطیلی دولت پایان یافت، ما برنامه‌ریزی لازم برای این گشت و گذار هفت روزه را انجام خواهیم داد.
دونالد ترامپ در این نامه نوشته است: با توجه به این که 800 هزار کارمند امریکایی حقوقی دریافت نمی‌کنند، من مطمئن هستم که شما هم با تعویق این سفر که جنبه روابط عمومی دارد، موافقید و آن را مناسب خواهید دانست.
دونالد ترامپ در ادامه به نانسی پلوسی پیشنهاد کرده است در صورت تمایل برای این سفر از هواپیماهای تجاری استفاده کند.
رئیس جمهور امریکا سفر نانسی پلوسی را نیم ساعت پیش از آغاز لغو کرده است.
سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفته است، رئیس جمهوری به عنوان فرمانده کل قوا از اختیار قانونی اش استفاده کرده است.
خانم سندرز می‌گوید که استفاده خانم پلوسی از هواپیماهای نظامی می بایست توسط وزارت دفاع تایید می‌شد.
این در حالی است که یک سخنگوی خانم پلوسی تصریح کرده است، هدف سفر هیات کنگره به بروکسل دیدار با مقام های ارشد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بود.
به نظر می رسد لغو سفر خانم پلوسی واکنشی به نامه او در روز سه شنبه برای تعویق سخنرانی سالانه آقای ترامپ درباره وضعیت کشور در کنگره باشد.
اختلاف دونالد ترامپ و دموکرات‌ها در کنگره امریکا بر سر تامین بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار در مرز با مکزیک باعث شده است تا بخش‌هایی از دولت فدرال آمریکا تعطیل شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала