طالبان پیشنهاد پاکستان در پیوند به صلح افغانستان را نپذیرفت

© Photo / IK / IKطالبان پیشنهاد پاکستان در پیوند به صلح افغانستان را نپذیرفت
طالبان پیشنهاد پاکستان در پیوند به صلح افغانستان را نپذیرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان پیشنهاد پاکستان برای گفتگو با نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان را در اسلام آباد رد کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، منابع نزدیک به گروه طالبان می‌گویند که این پیشنهاد پس از دیدار زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با مقام های پاکستانی به طالبان داده شده بود. اما این گروه نمی‌خواهد که در گفتگو امریکا و طالبان، پس از این کشورهای، پاکستان، عربستان و امارات نقش داشته باشند.
حسن حقیار یک تن آگاه مسایل سیاسی درین مورد می گوید: "حالا خلیل‌زاد می خواهد که با طالبان در پاکستان ببیند، طالبان به این باور هستند که در این نشست باید تنها طالبان و امریکا باشند".

Zalmay Khalilzad - اسپوتنیک افغانستان
امیدواری خلیل‌زاد از اقدامات موثر پاکستان در روند صلح

از سوی هم بن بست در روند گفتگو های امریکا با طالبان هنوز پابرجاست؛ منابع نزدیک به این گروه می‌افزایند که امریکا از طالبان خواسته است که نخست به توافق صلح با دولت افغانستان دست یابند بعداً روی گزینه خروج نظامیان امریکایی از افغانستان کار خواهد شد. اما طالبان نخست خروج امریکایی‌ها را خواهان هستند و سپس توافق صلح با طرف حکومت افغانستان را.
سید اکبر آغا عضو پیشین گروه طالبان درین مورد اظهار می‌دارد: "تا حالا جنجال این ها حل نشده است جنجال روی این است که طالبان می خواهند که نخست روی خروج نیروهای خارجی توافق شود بعد صلح".
این در حالیست که زلمی خلیل‌زاد هشدار داده است که اگر طالبان به روند صلح نه بگویند، امریکا در کنار دولت افغانستان در جنگ با طالبان ایستاد خواهد شد. اما دراین روند، نقش دولت همچنان در حاشیه دیده می شود.
پیشتر طالبان نیز گفته بودند که اگر نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان بخواهد روی موارد دیگر جز خروج نیروهای خارجی از افغانستان، آزادی زندانیان طالبان و بیرون شدن نام رهبران این گروه از فهرست سیاه گفتگو کند، طالبان مذاکرات با امریکا را به حالت تعلیق در خواهند آورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала