امرالله صالح: من روایت "پولیس فاسد" را تغییر دادم

© Photo / moi / moiامرالله صالح: من روایت "پولیس فاسد" را تغییر دادم
امرالله صالح: من روایت پولیس فاسد را تغییر دادم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امرالله صالح، سرپرست وزارت داخله افغانستان پس از 27 روز کار در این وزارت‌خانه از سمتش استفعا کرد و به تکت انتخاباتی رئیس‌جمهور غنی پیوست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، امرالله صالح، سرپرست وزارت داخله پس از 27 روز کار در این وزارت روز شنبه (29 جدی) از سمتش استعفا کرد و به تکت انتخاباتی رئیس‌جمهور غنی پیوست.
آقای صالح گفت که پیش از آمدن وی به وزارت داخله، پولیس فاسد خطاب می‌شد اما او در مدت نزدیک به یک ماه که در این وزارت مسئولیت داشته است، این روایت را تغییر داده است.
او روز شنبه در پیام ویدیویی گفت که به وزارت داخله با پیام انسجام، مرهم‌گذاری، اتحاد و بسیج آمده بود و نیامده بود که اصلاحات بیاورد. او گفت: "روحیه را بسیج می‌کنیم، امکانات را بسیج می‌کنیم، توانمندهای و ظرفیت‌ها را بسیج می‌کنیم و با یک نیروی متحد و منسجم می‌رویم به مبارزه و کار".

امرالله صالح استعفا داد - اسپوتنیک افغانستان
امرالله صالح استعفا داد/ آیا داكتر محمدياسين ضيا سرپرست وزارت داخله می شود؟

آقای صالح گفت که یافته‌هایش نشان می‌دهد که قوت و انسجام و رهبری وزارت داخله به مراتب قوی بوده اما برداشت راجع به آن غلط بوده است. او گفت که حلقات مشخصی این برداشت غلط را انجام داده بودند.
او افزود: "کسانی که آمده بودند، به‌خاطر برجسته‌سازی خود صف و رهبری [پولیس] را ضعیف خطاب کرده بودند. دوم حلقاتی که می‌خواستند فضا ضعیف و گسسته باشد و به باطلاق تبدیل کنند روحیه مردم را".
آقای صالح پس از گماشته شدن به‌حیث سرپرست وزارت داخله فهرست زیادی از افراد تحت پی‌گرد پولیس را منتشر کرد و شرایط ویژه‌ای را برای پولیس وضع کرد. در یک مورد، او دفاتر مطبوعاتی فرماندهان پولیس ولایات کشور را از صحبت کردن با رسانه‌ها منع کرد.
آقای صالح اما در پیام ویدیویی‌اش گفت که در 27 روز گذشته برخورد با اطلاعات را مرکزی ساخته است. او افزود که بین 30 تا 30 هزار مجرای اطلاعاتی را که "ناخود آگاه اطلاعات را از وزارت داخله به جامعه می‌دادند و نمی‌دانستند که این معلومات اصرار دولتی است، بسته کرده است".
سرپرست پیشین وزارت داخله همچنان گفت که مانع دخالت حلقه‌ی سیاست، قدرت، ثروت و جرم در تعیینات در وزارت داخله شده است. آقای صالح گفت که قطع شدن این دخالت‌ها، باعث شده که آوردن سفارش‌خط‌ها 90 درصد کاهش یابد.
وزارت داخله افغانستان در هفته‌های اخیر چندین فهرست افراد تحت پی‌گرد را که متهم به دزدی، قتل، زورگیری و داشتن افراد مسلح غیرمسئول بودند، نشر کرد. نشر این فهرست‌ها با استقبال زیاد مواجه شده است.
امرالله صالح گفت پولیس افغانستان ظرفیت بزرگ و عظیم دارد که باید از آن استفاده شود. او گفت استفاده از این ظرفیت زمانی ممکن است که فراتر از قومیت فکر شود و کفایت به‌جای قومیت بیاید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала