آمادگی رئیس جمهور غنی برای مذاکره با طالبان با میانجی‌گری پاکستان

© Photo / ARG / ARGاشرف غنی در بلخ
اشرف غنی در بلخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور از آمادگی خود برای مذاکره با طالبان با میانجی گری پاکستان صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه "نیوز" پاکستان، رئیس جمهور غنی اعلام نموده که مقامات افغان حاضر اند با میانجی گری پاکستان با طالبان وارد مذاکره شوند.
رئیس جمهور کشور گفته است که: " پیش روی طالبان دو گزینه اصلی موجود است — نخست اینکه باید پاکستان و یا هم هر کشور دیگر را به نمایندگی برای مذاکرات انتخاب کنند و گزینه دوم اینکه به طور مستقل عمل نمایند و وارد مذاکره شوند. به گفته رئیس جمهور غنی، اگر طالبان خواسته باشند که پاکستان را به عنوان کشور میانجی، انتخاب کنند، دولت آماده مذاکره با این کشور خواهد بود.
با این حال رئیس جمهور خاطرنشان ساخت اگر طالبان می خواهند که بخشی از مردم افغانستان تلقی شوند، پس که بهتر خواهد بود آگر آنها به طور مستقیم وارد مذاکره شوند. این بیانیه رئیس جمهورغنی در حالی مطرح شده است که، تشدید تلاش ها برای راه اندازی یک گفتگوی مستقیم میان نمایندگان جنبش طالبان و رهبری افغانستان جریان دارد. طالبان این طرح را رد می کنند و تمایل شان را از طریق میانجی برای مذاکره با نمایندگان ایالات متحده و مقامات افغان نشان می دهند.
پیشتر یک مسئول بلندپایه طالبان اعلام کرد: همه می‌دانند که دولت افغانستان مایل نیست که امریکا و متحدانش افغانستان را ترک کنند. ما برای بیرون راندن نیرو‌های خارجی از کشورما بهای سنگینی پرداخت کرده‌ایم؛ بنابراین چرا باید با دولت افعانستان گفت‌وگو کنیم؟
لازم به ذکر است که اخیرا مذاکرات صلح افغانستان بین طالبان و دیپلمات های امریکایی به میزبانی امارات در ابوظبی، برگزار شد. در این مذاکرات همچنین هیئت‌هایی از پاکستان، عربستان سعودی نیز شرکت داشتند.
هفده سال از جنگ امریکا در افغانستان می‌گذرد، اما همچنان اوضاع در کشور در بی‌ثبات‌ترین وضعیت خود به سر می‌برد و با تداوم حضور نظامی امریکا چشم اندازی از بهبود اوضاع دیده نمی‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала