افغانستان یکی از خطرناکترین کشورها برای کودکان

© Photo / کسراافغانستان یکی از خطرناکترین کشورها برای کودکان
افغانستان یکی از  خطرناکترین کشورها  برای کودکان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صلیب سرخ، در گزارش تازه‌اش، افغانستان را به عنوان یکی از هفت کشور خطرناک دنیا برای کودکان عنوان کرد.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از کودک‌خبر، کمیته بین‌‌المللی صلیب سرخ، از افغانستان به عنوان یکی از هفت کشور خطرناک دنیا برای کودکان نام برده است.
این کمیته از سوریه، سودان جنوبی، عراق، میانمار، نجیریه، یمن و افغانستان به عنوان هفت کشور خطرناک برای کودکان نام برده و در این رده‌بندی افغانستان را در جایگاه هفتم قرار داده است.
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، در یک بیانیه کوتاه در صفحه توییترش نوشته است: «هم‌اکنون، بیشتر از هر زمان دیگر در طول بیست‌ سال گذشته، کودکان در معرض خطر هستند.»
کمیته بین‌‌المللی صلیب سرخ تاکید کرده که کودکان نباید زندگی خود را در جنگ از دست بدهند.
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در حالی از افغانستان به عنوان هفتمین کشور خطرناک برای کودکان نام می‌برد که اخیراً سازمان دیدبان حقوق بشر، در گزارشی اعلام کرد که در جریان سال ۲۰۱۸ میلادی، بشتر از ده‌هزار غیرنظامی در افغانستان در نتیجه‌ی جنگ‌ها و خشونت‌های مسلحانه کشته و زخمی شده‌اند که یک‌سوم این قربانیان را کودکان تشکیل می‌دهند. دیدبان حقوق بشر گفته است که گسترش‌ ناامنی‌ها در افغانستان، برای نخستین‌بار پس از سال ۲۰۰۲، افت تحصیلی کودکان را نیز در قبال داشته است. این سازمان می‌گوید که ناامنی‌‌ها باعث شده تا شصت‌ درصد دختران به مکتب نروند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала