آغاز بررسی اسناد نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری

© Sputnik / T.Aمحمد اشرف غنی و معاونین اش در انتخابات آینده
محمد اشرف غنی و معاونین اش در انتخابات آینده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بررسی اسناد نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری توسط کمیسیون مستقل انتخابات آغاز شده و این روند تا دوهفتۀ دیگر به پایان خواهد رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مسؤولان کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند که ۱۸ تن برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری، ثبت نام کرده‌اند. رییس‌جمهور غنی، عبدالله عبدالله، رییس‌اجراییه، حنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی، رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی، زلمی رسول، وزیر خارجۀ پیشین و احمد ولی مسعود، رییس بنیاد احمدشاه مسعود از جملۀ این نامزدان استند.

چه دلیلی پشت تعویق انتخابات نهفته است؟ - اسپوتنیک افغانستان
چه دلیلی پشت تعویق انتخابات نهفته است؟

عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات در این باره آغاز روند بررسی اسناد این نامزدان گفته است: "افراد و اشخاصی که ثبت نام کردند، در صورتی که شرایط (نامزدشدن) را تکمیل نکنند، پس از بررسی‌ها به فهرست نهایی راه نخواهند یافت".

روند ثبت نام‌های نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری که به تاریخ ۱۳ جدی آغاز شده بود، دیروز (یکشنبه، ۳۰جدی) پایان یافت.

قرار است انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، به تاریخ ۲۹ ماه سرطان سال ۱۳۹۸ برگزار شود. کمیسیون انتخابات با اعلام آمادگی برای برگزاری این انتخابات می‌گوید که همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات شوراهای ولایتی، شوراهای ولسوالی‌ها و مجلس نماینده‌گان ولایت غزنی نیز در ۲۹ سرطان سال آینده نیز برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала