پاسخ خلیلزاد به شرط طالبان در مورد خروج نیرو های خارجی

© Photo / EK / EKپاسخ خلیلزاد به شرط طالبان در مورد خروج نیرو های خارجی
پاسخ خلیلزاد به شرط طالبان در مورد خروج نیرو های خارجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور افغانستان ابراز داشته است که دولت آینده افغانستان درباره خروج نیروهای خارجی تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، روند مذاکرات صلح با طالبان پیش از این به دلیل خودداری امریکا از مذاکره درباره خروج نیروهای خارجی و مداخله عربستان با بن‌بست روبرو شده بود.
این گروه که در هفته‌های اخیر با برگزاری مذاکرات صلح با امریکا در عربستان و پاکستان مخالفت کرده بود به تازگی گفت‌وگوها با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا را در قطر از سر گرفته است.
طالبان اعلام کرد که چگونگی خروج نیروهای امریکایی و نیز اینکه افغانستان پس از یک توافق صلح برای هیچ کشوری تهدید محسوب نشود محور مذاکرات این گروه با امریکا است.
از سوی هم گروه طالبان اعلام کرده است که مذاکرات میان نمایندگان امریکا و طالبان برای سومین روز در دوحه پایتخت قطر ادامه دارد.
براساس اعلامیه‌ی گروه طالبان دراین نشست 8 تن از نمایندگان این گروه به رهبری شیرمحمد عباس استانکزی و هیئت 11 نفری از جانب امریکا شرکت دارند.
چهارمین دور مذاکرات میان نمایندگان امریکا و طالبان روز دو شنبه هفته جاری پس از لغو دو نشست قبلی آغاز شد.
گروه طالبان پیش از این گفته بود به دلیل اختلاف بر سر موضوع مورد بحث نشست‌های گذشته را لغو کرده است. اما اعلامیه‌ی که روز دوشنبه از سوی این گروه نشر شد در آن آمده است که طرف امریکایی پذیرفته موضوع گفت‌وگوهای‌شان زمان‌بندی خروج نیروهای خارجی از افغانستان باشد.
این درحالی است که هفته گذشته گروه طالبان هشدار داده بود در صورت که امریکا خروج نیروهای خارجی از افغانستان را موضوع مورد بحث مذاکرات نپذیرد، این گروه گفت‌وگوهای صلح را به تعویق می‌اندازد.
مقام‌های امریکایی هنوز در این مورد چیزی نگفته‌اند اما به دنبال هشدار طالبان به امریکا، زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان گفته بود اگر طالبان وارد مذاکرات صلح نشود، امریکا با این گروه می‌جنگد.
نمایندگان امریکا و طالبان تا کنون سه بار در مورد مذاکرات صلح باهم دیدار کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала