ناطقی: برکناری محقق از صلاحیت اشرف غنی نیست

© Sputnik / J.a.kناطقی: برکناری محقق از صلاحیت اشرف غنی نیست
ناطقی: برکناری محقق از صلاحیت اشرف غنی نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان گفت، که برکناری معاون دوم رئیس اجراییه از صلاحیت رئیس جمهور نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، محمد ناطقی سخنگوی حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان  در نشست خبری که امروز جمعه (5 دلو) برگزار شد گفت، که بر اساس موافقت نامه تشکیل حکومت وحدت ملی، این حکومت تا انتخاب رئیس جمهور جدید به کار خود ادامه خواهد داد.

محمد محقق از وظیفه‌ اش برکنار شد - اسپوتنیک افغانستان
محمد محقق از وظیفه‌ اش برکنار شد

به گفته وی، بر اساس این توافق نامه محقق هم به عنوان یکی از طرف های حکومت وحدت ملی تا پایان کار این حکومت به فعالیت خویش ادامه خواهد داد و رئیس جمهور غنی نمی تواند وی را برکنار کند.
او فرمان رئیس جمهور مبنی بر عزل محقق از سمت معاونت دوم ریاست اجرائیه را خلاف این توافق نامه دانست.
ناطقی گفت، که چنانچه از عقلانیت و خرد به کار گرفته شود و فرمول حکومت وحدت ملی به هم زده نشود، این حکومت به کار خود ادامه خواهد داد، در غیر اینصورت بر اساس قوانین کشور دست ما باز است و می توانیم  به مردم خود مراجعه نموده و با استفاده از همه ابزار و تمام مظاهر و اصولی که قانون به ما اجازه داده است، دست به اعتراضات مدنی و رفتارهایی که قانون اجازه داده است خواهیم زد.
به گفته وی، استاد محقق با رای میلیونی مردم انتخاب شده است و  برکناری محقق از صلاحیت ریاست جمهوری نیست، وحدت و منافع ملی و ثبات و همبستگی ما ایجاب می کند که متحدانه پیش برویم.
ناطقی گفت، که متأسفانه  رئیس جمهور تاکنون 28 مورد توافقنامه حکومت وحدت ملی را نقض کرده است، که در نشست های خبری بعدی به تفصیل آن خواهیم پرداخت.

یادآوری می کنیم، که دیروز ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه ای از برکناری محمد محقق به فرمان اشرف غنی خبر داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала