انتقاد تند احمدولی مسعود از تیم های انتخاباتی رهبران حکومت

© Photo / AWM / AWMاحمد ولی مسعود
احمد ولی مسعود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احمدولی مسعود رییس جریان وفاق ملی رهبران حکومت را به سوء‌استفاده از امکانات دولتی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیشرو متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های کابل، احمدولی مسعود رییس جریان وفاق ملی امروز شنبه "6 دلو" در یک نشست خبری ، رهبران حکومت را به سوءاستفاده از امکانات دولتی متهم کرد.
مسعود گفت که تیم‌های حکومتی که در انتخابات ریاست جمهوری پیشرو نامزد شده‌اند از موقف و امکانات دولتی به نفع‌شان در انتخابات استفاده می‌کنند.
وی از افتتاح برخی پروژه‌هایی که به گفته او خیالی اند و عزل و نصب‌ها در درون حکومت یاد کرد که این اواخر شدت گرفته و غالبا استفاده کمپاینی برای تیم‌های حکومتی در انتخابات پیشرو خواهد داشت. 

محمد اشرف غنی و معاونین اش در انتخابات آینده - اسپوتنیک افغانستان
آغاز بررسی اسناد نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری

به گفته مسعود سوء‌استفاده از امکانات دولتی در انتخابات خلاف قانون اساسی و قانون انتخابات است و می‌بایست این گونه اقدام‌های تیم‌های حکومتی به عنوان تخلفات انتخاباتی ثبت شوند.
وی تیم‌هایی به گفته او حکومتی را به فریب افکار عمومی و فریب کشورهای خارجی نیز متهم کرد. آقای مسعود گفت که رهبران فعلی حکومت هرازگاهی مدعی می‌شوند که با حمایت خارجی‌ها به حکومت‌شان ادامه خواهند داد، در حالی که براساس شواهد، جامعه جهانی طرفدار تغییر چهره‌ها در حکومت است.
او افزود که رهبران حکومت بین مردم شایعه پراکنی می‌کنند که گویا در صورت نبود آنها کشور به بحران خواهد رفت. به عقیده او این نوع فریب کاری برای استفاده کمپاینی صورت می‌گیرد.
رییس وفاق ملی در ادامه اظهاراتش خواستار اصلاحات ساختاری در کمیسیون انتخابات شد. او بیان داشت که تشکیلات و ساختار فعلی کمیسیون انتخابات مورد قبول نیست و پلان اصلاحات نباید به تغییر چهره‌ها در کمیسیون خلاصه شود.
او تقلب احتمالی درانتخابات ریاست جمهوری آینده را زمینه ساز بحران خوانده تاکید کرد درصورتی بروز تقلب، این بار زمینه ایجاد یک حکومت توافقی میسر نیست و زمینه بی ثباتی و بحران مساعد خواهد شد.
اخیرا کمیسیون مستقل انتخابات طی کنفرانس خبری اعلام کرد که به دلیل مشکلات تخنیکی و عملیاتی قادر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 31 حمل سال آینده نیست و برای برگزاری این انتخابات در ماه سرطان سال آینده برنامه ریزی می‌کند.
کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که این کمیسیون پس از مشوره با جهت‎های مختلف تصمیم گرفته است تا انتخابات ریاست جمهوری را به تاریخ 29 سرطان سال آینده برگزار کند.
پیش از این حنیف اتمر یکی از کاندیدای ریاست جمهوری و مشاور اسبق شورای امنیت،‌ گفته بود که تعویق انتخابات ریاست جمهوری آغاز مهندسی این پروسه از سوی انتخابات است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала