پولیس کابل: گراف جرایم در کابل به‌طور بی‌سابقه کاهش یافته است

© AP Photo / Massoud Hossainiپولیس کابل: گراف جرایم در کابل به‌طور بی‌سابقه کاهش یافته است
پولیس کابل: گراف جرایم در کابل به‌طور بی‌سابقه کاهش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرماندهی پولیس کابل می‌گوید که نظر به اقدامات اخیر وزارت داخله و پولیس کابل، سطح جرایم در شهر کابل به‌گونه بی‌سابقه کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، بصیر مجاهد، سخنگوی فرماندهی پولیس کابل در گفت‌وگو با خبرگزاری آوا، بیان کرده است که این کاهش در حدی بوده که حتا به گفته او، روز پنج شنبه هفته گذشته هیچ واقعه‌ی جنایی در شهر کابل صورت نگرفته است.

بازداشت مجرمین توسط پولیس کابل - اسپوتنیک افغانستان
گرفتاری اخاذی کننده گان و نماینده گان غیر قانونی پولیس در شهر کابل

آقای مجاهد افزود که عدم ثبت واقعه در یک روز در شهر کابل از سال ۲۰۰۲ تاکنون سابقه نداشته است. به گفته او، در گذشته نظر به آمار پولیس، روزانه ۱۵ تا ۲۰ واقعه جرمی در شهر کابل رخ می‌داد، اما حالا این رویدادها به ۳ تا ۵ مورد در روز کاهش یافته است.

براساس آمار مجاهد، پولیس در ده روز گذشته حدود ۳۵ تن را به اتهام جرایم جنایی دستگیر کرده است. دستگیری یک گروپ یازده نفری سارقین مسلح از حوزه اول و یک گروه سه نفری از دزدان موبایل از دستاورد پولیس در چند روز گذشته است.

سخنگوی فرماندهی کابل همچنان گفت که اقدامات وزارت داخله که از سوی امرالله صالح روی دست گرفته شده بود، به گونه جدی پیگیری و عملی می‌شود.

این گفته‌‌ها در حالی بیان می‌شود که شهریان کابل از افزایش ناامنی و جرایم در شهر کابل شکایت کرده می‌گویند که سرقت‌ها و ترورها همچنان ادامه دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала