پیش‌نویس ایجاد توافقنامه صلح با طالبان تهیه شده است

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadپیش‌نویس ایجاد توافقنامه صلح با طالبان تهیه شده است
پیش‌نویس ایجاد توافقنامه صلح با طالبان تهیه شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان اعلام کرد که واشنگتن و طالبان بر روی پیش‌نویس چارچوب صلح در این کشور توافق کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان اعلام کرد که مقامات امریکایی و طالبان بر اصل چارچوب به توافق رسیده‌اند که زمینه خروج نیروها از افغانستان را فراهم می‌کند.
خلیلزاد اظهار داشت که براساس این پیش‌نویس طالبان تضمین می‌کند خاک افغانستان هرگز توسط تروریست‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد که ممکن است در پی گرفتن امتیازهای بیشتر از طالبان، تمام نیروهای امریکایی نیز خارج شوند.
خلیلزاد در گفت‌وگو با نیویورک تایمز، گفت: ما پیش‌نویس چارچوب را داریم اما پیش از تبدیل شدن به توافقنامه باید اصلاحاتی در آن صورت گیرد.
وی افزود که طالبان متعهد شدند تا آنچه ضروری است را برای جلوگیری از تبدیل افغانستان به سکویی برای گروه‌های تروریستی انجام دهند.
یکی از مقامات ارشد امریکایی که خواست نامش فاش نشود نیز اظهار داشت که طالبان خواستار زمان شدند تا با شورای رهبری این گروه شرایط امریکایی‌ها مبنی بر گفت‌وگوهای مستقیم با دولت افغانستان و آتش‌بس را در میان بگذارند.
در همین حال مقامات ارشد طالبان نیز ضمن تایید ایجاد پیش‌نویس توافقنامه گفته اند که تیم‌های کاری مشغول ترسیم جزئیات زمان خروج نیروهای خارجی از افغانستان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала