آیا امریکا قصد شرکت در دولت آینده افغانستان را دارد؟

© Photo / W.Scottآیا امریکا قصد شرکت در دولت آینده افغانستان را دارد؟
آیا امریکا قصد شرکت در دولت آینده افغانستان را دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام ارشد امریکایی تصریح کرد که امریکا قصد حضور دائمی در افغانستان را ندارد، بلکه در تلاش شرکت در دولت جدید این کشور است که پس از توافق صلح روی کار خواهد آمد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، پس از مذاکرات اخیر "زلمی‌خلیلزاد" نماینده ویژه امریکا با اعضای دفتر سیاسی طالبان یک مقام ارشد امریکایی تأکید کرد که واشنگتن به خروج از افغانستان باور دارد.
این مقام ارشد به «رویترز» گفت: ما خواستار "مشارکت از نو تعریف‌شده" با دولتی در افغانستان هستیم که قرار است پس از توافق صلح در این کشور روی کار آید.
مقام ارشد امریکایی تأکید کرد که واشنگتن در نظر دارد میراث خوبی را از خود در افغانستان به‌جا بگذارد.
به‌نظر می‌رسد که امرییکا در غیاب دولت افغانستان در مذاکرات اخیر با اعضای دفتر سیاسی طالبان به توافقاتی سرنوشت‌ساز دست یافته است.
این در حالی است که طالبان تا کنون به مذاکره با دولت افغانستان حاضر نشده است و از نظر کارشناسان توافق صلح بدون حضور دولت افغانستان فاقد مشروعیت است.
در همین حال نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان اعلام کرد که مقامات امریکایی و طالبان بر اصل چارچوب به توافق رسیده‌اند که زمینه خروج نیروها از افغانستان را فراهم می‌کند.
خلیلزاد اظهار داشت که براساس این پیش‌نویس طالبان تضمین می‌کند خاک افغانستان هرگز توسط تروریست‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد که ممکن است در پی گرفتن امتیازهای بیشتر از طالبان، تمام نیروهای امریکایی نیز خارج شوند.
خلیلزاد در گفت‌وگو با نیویورک تایمز، گفت: ما پیش‌نویس چارچوب را داریم اما پیش از تبدیل شدن به توافقنامه باید اصلاحاتی در آن صورت گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала