فرمانده کندک شاهراه فراهرود به اتهام اخاذی دستگیر شد

© A. Tariqفرمانده کندک شاهراه فراهرود به اتهام اخاذی دستگیر شد
فرمانده کندک شاهراه فراهرود به اتهام اخاذی دستگیر شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده کندک شاهراه فراهرود ولایت فراه که متهم‌ به اخاذی بود، دستگیر گردیده است.

به گزارش اسپوتنیک، بعد از شکایت های زیاد از سوی بازرگانان و راننده های موتر های باربری که از مسیر ترانزیتی «هرات — کابل» عبور و مرور داشتند، مبنی بر اخاذی های فراوان و سنگین قوماندان خدایداد فرمانده کندک شاهراه فراهرود، نامبرده از سوی هیئت مرکزی دستگیر و توقیف شده است.
منبع افزوده است که تجار و راننده ها مسیر شاهراه فراهرود در مورد اخاذی شخص نامبرده عنوانی دفتر شورای امنیت ملی عارض گردیده بودند که در نتیجه هیئت تحقیق نظر به هدایت مستقیم رئیس جمهور کشور موضوع را از نزدیک با عارضین بررسی نموده و متهم را زیر توقیف قرار دادند.
منبع مى نویسد که قرار است څارمن خدایداد به کابل انتقال و دوسیه نسبتی اش جهت بررسی و تحقیق بیشتر به نهادهای عدلی و قضایی راجع گردد.
از سوى دیگر، اعتراض راننده گان موترهای باربری پس از یک هفته، پایان یافت.
مسئولان محلی هرات می گویند که هیأت اعزامی شورای امنیت ملی کشور همراه با والی این ولایت مشکلات و خواسته های راننده گان را از نزدیک شنیدند.
عبدالقیوم رحیمی والی هرات به راننده گان معترض اطمینان داده که با هماهنگی با پولیس فراه، نیروهای امنیتی که از راننده گان اخاذی می کنند، بازداشت و مجازات کنند.
نزدیک به سه هزار تن از راننده‌گان موترهای باربری و مسافربری، با راه اندازی گردهمایی اعتراضی، شاهراه هرات- کندهار را در مقابل دروازه میرداوود شهر هرات به روی ترافیک بستند.
معترضان هدف از راه اندازی این گردهمایى را باج‌گیری پولیس در شاهراه هرات- کندهار دانسته و میگویند که بیشتر اخاذی ها در مسیر ولایت فراه صورت میگیرد.
محب الله محب سخنگوی پولیس فراه گفت بود که به زودی پوسته های پولیس در مسیر شاهراه ولایت فراه به گونۀ جدی بررسی و با متخلفین برخورد خواهد شد.
این بار نخست نبود که راننده گان از باج گیری پولیس شاهراه هرات- کندهار ابراز نگرانی می کنند، چند ماه پیش نیز این راننده گان با حضور وزیر ترانسپورت اعتراض شان را از باج گیری پولیس بلند کردند؛ اما تا کنون به این معضل رسیده گی نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала