اسماعیل خان: حکومت موقت اگر باعث ایجاد صلح شود باید دولت آن را بپذیرد

© Wikipedia / Employee of the United States Embassy in Kabulاسماعیل خان: دولت باید حکومت موقت را بپذیرد
اسماعیل خان: دولت باید حکومت موقت را بپذیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسماعیل خان می گوید، اگر برای توافق صلح دایمی در افغانستان نیاز به ایجاد حکومت موقت باشد، دولت و اعضای ذیدخل باید آن را بپذیریند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های کابل، محمد اسماعیل خان، یک‌تن از رهبران جهادی در کشور می‌گوید، اگر برای توافق صلح دایمی در افغانستان نیاز به ایجاد حکومت موقت باشد، دولت و اعضای ذیدخل باید آن را بپذیریند، تا بیشتر از این مردم افغانستان قربانی ندهند.
آقای اسماعیل خان ابراز می‌دارد: "همان راه اصلی این است که حکومت موقت در افغانستان به وجود بیاید، که زمینه ساز باشد برای یکجا شدن طالبان و آمدن به داخل افغانستان و ختم جنگ."
با این حال، اسماعیل خان، می‌افزاید که دستیابی به صلح آرزوی دیرینه مردم افغانستان است. او همچنان ابراز می‌دارد که جامعه جهانی از مصرف بیش از حد و طولانی شدن جنگ در افغانستان خسته شده و خواهان خروج آبرومندانه و تامین صلح در افغانستان می‌باشد.

 

اسماعیل خان خواستار ایجاد دولت موقت پیش از انتخابات ریاست جمهوری شد - اسپوتنیک افغانستان
اسماعیل خان خواستار ایجاد دولت موقت پیش از انتخابات ریاست جمهوری شد

 محمد اسماعیل خان، می‌گوید: "مردم افغانستان مجموعاٌ تلاش این را دارند که صلح بوجود بیاید، فشارهای بیش از حد که به تمویل کننده های جنگ صورت گرفته آنهارا وادار به این کرده که به هوش بیایند."
در همین حال، وی اضافه می‎کند، در گفتگوهای صلح باید دیدگاه مردم، احزاب سیاسی و دولت افغانستان با طالبان شریک شود و بر اساس خواسته‌های همه طرف‌ها توافق صلح دایمی صورت گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала