نامه رئیس‌جمهور غنی به دونالد ترامپ

© Photo / ARG / ARGنامه رئیس‌جمهور غنی به دونالد ترامپ
نامه رئیس‌جمهور غنی به دونالد ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور افغانستان طی نامه ارسالی به رئیس‌جمهور امریکا، برخی موضوعات را در مورد کشورش به او پیشنهاد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جمهور، روزنامه امریکایی نیویورک تایمز گزارش داده است که محمداشرف غنی این نامه را از طریق الیس ویلز نماینده وزارت خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا فرستاده است.
الیس ویلز دو روز پیش با رئیس‌جمهور غنی در ارگ ریاست جمهوری در خصوص روند صلح افغانستان دیدار و گفتگو کرد.
این روزنامه امریکایی نوشته که آقای غنی در مورد مصارف نیروهای امریکایی و کاهش آنان، پیشنهاداتی را به آقای ترامپ داده است.

پیام رئیس جمهور غنی خطاب به ملت در رابطه به صلح - اسپوتنیک افغانستان
پیام رئیس جمهور خطاب به ملت افغانستان در رابطه به صلح + ویدیو

روزنامه نوشته که سه مقام امریکایی فرستادن این نامه را به دونالد ترامپ تایید کرده و یک مقام بلندپایه امریکایی ادعا کرده که این نامه را دیده و گفته که آقای غنی به طور مفصل در این نامه در مورد اینکه شمار نیروهای امریکایی چگونه در افغانستان کاهش پیدا کنند و یا مصارف آنان کم شود، نوشته است.
براساس معلومات منبع، آقای غنی پس از مشوره با جان نیکلسون فرمانده پیشین نیروهای امریکایی در افغانستان این نامه را نوشته و در آن در مورد دو موضوع یاد شده به آقای ترامپ پیشنهاداتی را مطرح کرده است.
این مقام بلند پایه امریکایی افزوده است که در این نامه از آقای ترامپ خواسته شده تا برای کاهش مصارف سربازان امریکایی و نیز کاهش شمار آنان در افغانستان، کمیته‌‌های مشترک را بسازد تا این کمیته‌ها به صورت موثر کار کنند.
نیویورک تایمز نوشته است که بر بنیاد پیشنهادهای آقای غنی در این نامه، مصارف نیروهای امریکایی در افغانستان دو میلیارد دالر در سال کم خواهد شد و شمار آنان نیز به 3 هزار نیرو کاهش پیدا خواهد کرد.
هم اکنون شمار نیروهای امریکایی در افغانستان به 15 هزار نیرو می‌رسد و دونالد ترامپ حدود یک ماه پیش مساله خروج 7500 نیرویش را از افغانستان مطرح کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала