اتمر: در نشست مسکو با سیاسیون دیگر کشور شرکت می‌کنیم

© Photo / HA / HAاتمر: در نشست مسکو با سیاسیون دیگر کشور شرکت می‌کنیم
اتمر: در نشست مسکو با سیاسیون دیگر کشور شرکت می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید که نشست مسکو قدم مهم در راستای صلح است و در آن با سیاسیون دیگر افغانستان شرکت می‌کنیم.

به گزارش اسپوتینک، محمدحنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در توییتر خود نوشت: ما با جمعی از رهبران کشور در نشست مسکو اشتراک می‌کنیم و آنرا قدمی مهمی در راستای آغاز مذاکرات همه شمول بین‌الافغانی می‌دانیم. ما در مسکو از نظام جمهوری اسلامی، ارزش های قانون اساسی و سلامت نهاد های ما به مثابه دستآورد ها و میراث های که همه شریک آن هستیم، دفاع خواهیم کرد.
آقای اتمر اضافه کرد: ما همچنان روی همه شمول شدن مذاکرات بین‌الافغانی در آینده با شمولیت حکومت افغانستان تأکید خواهیم کرد. ولی از حکومت هم می‌طلبیم که به پروسه صلح از دریچه تنگ حکومتی نگاه نکند ‌و به نقش قشر سیاسی و کافه ملت در تلاش برای صلح و پاسداری از نظام و نهاد های ملی احترام بگذارد.
این در حال است که حامدکرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در آستانۀ برگزاری نشست مسکو، با جان بس، سفیر ایالات متحده امریکا در کابل دیدار کرده‌است. آقای کرزی که قرار است در نشست مسکو شرکت کند، می‌گوید که در دیدار با سفیر امریکا در بارۀ این نشست گفت‌وگو کرده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала