عطامحمد نور اشتراک‌اش در نشست مسکو را تایید کرد

© Sputnikعطامحمد نور اشتراک‌اش در نشست مسکو را تایید کرد
عطامحمد نور اشتراک‌اش در نشست مسکو را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌ شورای اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان شرکت شان در نشست مسکو در پیوند به گفتگوهای صلح با طالبان را تایید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سترجنرال عطامحمد نور، رئیس شورای اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان در صفحه فیس‌بوک شان نوشت: به زودی با جمعی از رهبران و بزرگان کشور در نشست مسکو شرکت خواهیم کرد. این نشست را تلاشی در راستای مذاکرات همه شمول بین‌الافغانی دانسته و در آن ضمن حمایت و دفاع از منافع ملی و ارزش‌های ملی در تقویت صلح پایدار تاکید و تلاش خواهیم کرد. همچنین من در این نشست از تلاش‌هایی امریکا در آغاز روند پروسه صلح و همکاری کشورهای ذی‌دخل حمایت کرده و راه‌حل‌هایی معقولی را برای آوردن صلح پایدار که به منافع مردم تمام شود، پیشنهاد خواهم کرد.
قرار است نشست مسکو تا دو روز دیگر، به روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته روان در پایتخت روسیه به شمول رهبران سیاسی و نماینده گان طالبان برگزار شود.

پیش از این، محمدحنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت شان را در نشست مسکو تایید کرده و گفته است که نشست مسکو قدم مهم در راستای صلح است و در آن با سیاسیون دیگر افغانستان شرکت می‌کنیم.
این در حال است که حامدکرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در آستانۀ برگزاری نشست مسکو، با جان بس، سفیر ایالات متحده امریکا در کابل دیدار کرده‌است. آقای کرزی که قرار است در نشست مسکو شرکت کند، می‌گوید که در دیدار با سفیر امریکا در بارۀ این نشست گفت‌وگو کرده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала