هیات افغانی عازم مسکو شدند+فوتو

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر هیأت اشتراک‌کننده در نشست مسکو، با نشر اعلامیه‌یی هدفش را اعلام کرد
هیأت اشتراک‌کننده در نشست مسکو، با نشر اعلامیه‌یی هدفش را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیات سیاسی افغانستان غرض نشست مستقیم بین الافغانی عازم مسکو شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، روز سه شنبه تاریخی 5-6 ماه مارچ سال جاری نشست بین الافغانی در مسکو برگزار میگردد که در آنها سیاستمدارن شناخته شده فعلی و سابق با هیات از دفتر سیاسی امارات اسلامی افغانستان مستقر قطر در مسکو برگزرا میگردد که میزبان این نشست افغانها میباشد.
این نشست به ابتکار افغانهای مقیم مسکو صورت گرفته که از طرف روشنفکران و سیاستمدان افغانی در خارج و داخل افغانستان مورد تشویق قرار گرفته است. این نشست امید را برای حل و فصل بحران افغانستان را توسط خود افغانها میدهد.
تا جائیکه اطلاع بدست آمده، هیت متشکل از 7 سیاستمدار افغانی هر یک:

1-سعید منصور نادری کیانی

2-استاد محقق 

3- سعید جعفر نادری
4- ناطقی رئیس حزب وحدت اسلامی افغانستان
5- محمد علی معقق
6- سکندری رئیس پالیسی ارتباطات خارجه ریاست اجرائیه افغانستان
7- جنرال مردا علی مراد
عازم مسکو شده اند و افغانهای مقیم روسیه از ایشان پذیرائی و مهمانوازی خواهند کرد.

نشست مسکو؛ گامی برای صلح یا تریبونی برای طالبان؟ - اسپوتنیک افغانستان
نشست مسکو؛ گامی برای صلح یا تریبونی برای طالبان؟

حضور شخصیت بزرگ و سابقه دارسیاسی افغان مانند محترم سعید منصور نادری کیهانی به اهمیت این نشست بیشتر ارزش میدهد.
سیدمنصور نادری پسر کیانی بزرگ در سال 1315 در افغانستان چشم به جهان گشود. او در سال 1336 خورشیدی شامل وظیفة مقدس عسکری گردید. در سال 1357 با جمعی از روشنفکران اهل علم و ادب جامعه و شماری از پیروان نهضت اسلامی به زندان پلچرخی انتقال و بدون کدام فیصله حقوقی و قضایی به اعدام محکوم شد که بعد از تحولات سیاسی در کشور، در دوران حکومت ببرک کارمل از زندان پلچرخی رها گردید.
نادری در اواخر سال 1364 یک قطعه نظامی را در چوکات دولت ایجاد و مسؤولیت امنیت شاهراه سالنگ الی حیرتان را عهده دار گردید تا وسایط حامل مواد ارتزاقی به شهر کابل و سایر دیگر ولایات طور سالم برسد. در سال 1367 بعد از اعلان مشی مصالحه ملی توسط دکتور نجیب الله، سید منصور نادری بحیث سناتور انتخاب گردید.
در سال 1375 خورشیدی وی بحیث معاون رئیس جمهور دولت اسلامـی افغانستان انتخاب و مقرر گردیدند.
منصور نادری کیانی در سال 1377 بنا بر جبر تاریخ مهاجر شد و بعد از تحولات سیاسی جهان که در 11 سپتامبر در آمـریکا رخ داد، سید منصور نادری بعـد از مذاکرات، با مقامات رهبری کشور، پشتیبانی خود را ازفیصله های بن اعلام نمود و دوباره به میهن برگشت.
ایشان در سال 1381 هجری شمسی حزب پیوند ملی افغانستان را ایجاد نمود و در سال 1384 بحیث وکیل ولسی جرگه انتخاب گردید که همین اکنون منحیث یکی از نماینده های فعال در جهت حل معضلات کشور و قانون گذاری در پارلمان کشور حضور فعال دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала