هند مخالف طرح تشکیل دولت موقت در افغانستان است

© Sputnik / Yuriy Somov /  مراجعه به بانک تصاویر هند مخالف طرح تشکیل دولت موقت در افغانستان است
هند مخالف طرح تشکیل دولت موقت در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات هندی اعلام کردند که دهلی‌نو مخالف طرح تشکیل دولت موقت در افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، وقتی زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان ماه گذشته برای دیدار با مقامات هندی به دهلی‌نو سفر کرد، مقامات این کشور خطاب به خلیلزاد گفتند که دهلی خواستار استقرار دولت موقت در افغانستان نیست.
گفته می شد که این اظهارات پیش از نشست 6 روزه هیئت امریکایی با طالبان در دوحه قطر انجام شد و پس از اینکه دو طرف تاکید داشتند پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در روند گفت‌وگوها صورت گرفته است.
نخستین واکنش سخنگوی وزارت خارجه هند این بود که انتخابات ریاست جمهوری باید در زمان تعیین شده آن برگزار شود.
براساس این گزارش، مقامات هندی به خلیلزاد گفتند: دهلی‌نو دلایل واشنگتن برای خروج فوری نیروها از افغانستان را درک می‌کند اما توافق صلح باید از ساختار سیاسی و قانون اساسی کنونی حفاظت کند.
هند پیش از این نیز در نشست صلح مسکو که 12 کشور منطقه‌ای و بین‌المللی در آن حضور داشتند در حمایت از دولت افغانستان از اعزام نماینده رسمی به این نشست خودداری کرد و به جای آن دیپلمات‌های بازنشسته خود را به این کنفرانس فرستاد.
منابع هندی اعلام کردند که کشورهای آسیای مرکزی درباره تشکیل دولت موقت در افغانستان موضع مشترک هند را دارند و دهلی درباره تحولات افغانستان با روسیه و ایران در تماس است و درباره تغییر شرایط با چین نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала