ترامپ از حفظ نیروهای اندک شمار امریکایی در افغانستان خبر داد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ از حفظ نیروهای اندک شمار امریکایی در افغانستان خبر داد
ترامپ از حفظ  نیروهای اندک شمار امریکایی در افغانستان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ بار دیگر بر خروج تمامی نیروهای امریکا از افغانستان تاکید کرد، اما به حفظ تعداد کمی از نیروهای اطلاعاتی این کشور در افغانستان مخالف نیست.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در مصاحبه با شبکه خبری 'سی ان بی سی' اعلام کرد که امریکا نزدیک به 19 سال در افغانستان بوده است و متحمل میلیاردها دلار هزینه در این کشور شده است.
وی در این مصاحبه گفت: 'من نیز در افغانستان تلاش کرده ام و درحال حاضر نیز در حال مذاکره با طالبان هستیم تا ببینیم چه پیش خواهد آمد.'
ترامپ در پاسخ به اینکه آیا تعداد کمی از نیروهایش را در افغانستان نگاه خواهد داشت، گفت: بله ما تعدادی از نیروهای اطلاعی خود را جهت مبارزه با گروه ها و عملیات تروریستی احتمالی در این کشور حفظ خواهیم کرد.
در همین حال، ترامپ اعلام کرد که «جیمز متیس» وزیر دفاع سابق ایالات متحده به خواست وی استعفا داد.
به گفته ترامپ: 'من بودجه فراوانی در اختیار متیس قرار دادم و او عملکرد خوبی در افغانستان نداشت، در واقع من از کاری که متیس در افغانستان انجام داد به هیچ عنوان راضی نبودم.'
در همین حال آقای غنی به تازگی از حامیان بین‌المللی حکومتش خواسته تا در مساله صلح افغانستان عجله نکنند و بگذارند در این زمینه خواست افغان‌ها در نظر گرفته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала