لاوروف: روسیه از راه حل "بین‌الافغانی" جنگ در افغانستان حمایت می کند

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: روسیه از راه حل "بین‌الافغانی" جنگ در افغانستان حمایت می کند
لاوروف: روسیه از راه حل بین‌الافغانی جنگ در افغانستان حمایت می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که امریکا تلاش می‌کند کنترل گفت‌وگوهای صلح با طالبان را کاملا در اختیار داشته باشد تا کشورهای منطقه در جریان جزئیات مذاکرات قرار نگیرند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه (16 دلو) واکنش به نشست دو روزۀ سیاسیون و نماینده‌گان طالبان در مسکو که "امروز و فردا" برگزار می‎شود، می‎گوید که روسیه به‎گونۀ فعالانه در حال راه حل بین‌الافغانی به جنگ افغانستان است.
او که سرگرم دیدار قرغزستان است، می‌گوید که امروزه همه این را تأیید می‌کنند که گفت‌وگو میان حکومت افغانستان و طالبان اجتناب ناپذیر است، اما برخی کشورها به گفتۀ او همانند امریکا می‌کوشد تا این گفتگو را به‌دست بگیرند و به گونۀ سری و درپشت درهای بسته گفت‌وگوها را به پیش ببرد که به گفتۀ لاروف دیدار قطر نشانه برجسته آن است.
سرگئی لاوروف اظهار داشت: اگر به مسئله افغانستان از نگاه گسترده‌تر نگاه کنیم خواهیم دید که جدا از ضرورت حل مسایل امنیتی باید به دنبال راه‌حل سیاسی در افغانستان بود. روسیه همواره خواستار گفت‌وگوهای بین‌الافغانی است که شامل دولت و طالبان باشد. 

شرکت‌کننده‌گان نشست مسکو: هدف این نشست تصعیف نظام نیست - اسپوتنیک افغانستان
هدف نشست مسکو از سوی شرکت کنندگان توضیح داده شد

وی افزود: همه قبول دارند گفت‌وگو بین دولت و طالبان ناگزیر است اما برخی کشورها از جمله امریکا در پی کنترل گفت‌وگوها و محرمانه برگزار کردن آن هستند.
وزیر خارجه روسیه در انتقاد از رویکرد واشنگتن در روند گفت‌وگوها گفت: اینطور رویکرد یک‌جانبه و خودخواهانه در ابتکارات سیاست خارجی رفتار معمول مقامات دولت امریکاست که سیاست خارجی را در دست دارند.از سویی‌هم، شماری از شرکت‌ کننده‌گان نشست مسکو، می‌گویند که این نشست از بهر تضعیف نظام افغانستان نیست و در واقع ادامۀ تلاش‌های زلمی خلیل‌زاد در راستای صلح افغانستان خواهد بود.
نشست مسکو با حضور شماری از سیاسیون افغانستان و رهبران ارشد گروه طالبان برگزار خواهد شد.
در این نشست، قرار است در حدود 70 تن سیاسیون افغانستان و ده نمایندۀ طالبان شرکت کنند و دربارۀ صلح در افغانستان گفت‌وگو کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала