"آمده ایم تا با طالبان بین‌الافغانی صلح بکنیم"+ ویدیو

© Sputnik / Khaibar Akifiشیر محمد عباس استانکزی و دیگر اعضای طالبان در نشست مسکو
شیر محمد عباس استانکزی و دیگر اعضای طالبان در نشست مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از اشتراک‌کنندگان نشست بین‌الافغانی در مسکو در مصاحبه با اسپوتنیک هدف از سفر شان به مسکو را بیان داشت.

شیر محمد آخوندزاده، سناتور پیشین ولایت هلمند که یکی از اشتراک‌کننده نشست بین‌الافغانی در جواب به اینکه هدف از سفر شان به مسکو چه بوده، گفت: "ما به این خاطر به  مسکو آمده ایم تا با طالبان ببینیم، و یک پروگرام صلح که بین‌الافغانی نام دارد، یعنی ما هم آمده ایم، کلان‌ها افغان‌ها آمده اند، رئيس جمهور کرزی آمده و وکیل‌ها آمده اند تا با طالبان بنشینیم و بین الافغانی صلح بکنیم".

وی با اشاره به نیاز مردم افغانستان به صلح، گفت: "هدف ما اینست که صلح افغانی شود، نه اینکه صلح خارجی یا پاکستانی باشد. کوشش ما اینست که بین‌الافغانی صلح باشد".

وی افزود: "درست است که امریکا برای صلح کوشش می‌کند، هر کشوری که کوشش کند بین افغان‌ها صلح بیاورد، ما تقدیر می‌کنیم".نشست بین‌الافغانی برای دو روز (۵ و ۶ فبروری) در شهر مسکو پایتخت روسیه به ابتکار اتحادیه افغان‌های مقیم در روسیه برگزار می‌شود.علاوه بر حامد کرزی، عطامحمد نور، محمد محقق، محمد اسماعیل خان و ده‌ها تن از سیاسیون دیگر افغان، نمایندگان گروه طالبان نیز در این نشست حضور یافته اند.

نشست بین‌الافغانی با شرکت سیاسیون افغان و نمایندگان طالبان به میزبانی اتحادیه‌های افغان‌ها مقیم در روسیه برای دو روز (۵ و ۶ فبروری) در مسکو برگزار می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала