مذاکرات کوتاه میان کرزی و استانکزی پیش از آغاز نشست بین الافغانی در مسکو

© Sputnik / Z. Mohammadiنشست بین الفغانی در مسکو
نشست بین الفغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گفتگوی رهبران احزاب سیاسی افغانستان و نمایندگان طالبان درنشست "بین الافغانی مسکو" ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، شیر محمد عباس، رئیس هیئت طالبان در نشست "بین الافغانی مسکو، قبل از آغاز این نشست با حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان و رئیس هیئت افغانی، ملاقاتی کوتاهی را انجام داده است.
قبل ازآغاز نشست، رئیس جمهور پیشین کشور با عباس استانکزی رئیس هیئت طالبان طبقه اول هتل "پریزدنت" جایی که این نشست برگزار شده، را ترک نموده و به همراهی یک دگر با لیفت به طبقه دوم رفتند.
این ملاقات آنها حدود 30 دقیقه ادامه داشت و از جزئیات آن تا هنوز چیزی گفته نمی شود.
نشست بین الافغانی مسکو "5 و 6 فبروری" امروز و فردا برگزار می گردد و گفته می‌شود در این نشست نمایندگان اتحادیه‌های افغان‌ها در ایران، پاکستان و شماری از کشورهای مشترک‌المنافع، نیز شرکت خواهند داشت.
شرکت کنندگان این نشست می‌گویند که در این نشست آجندای مشخصی وجود ندارد و بیشتر کوشیده خواهد شد تا به طالبان فهمانده شود که در روند گفت وگوهای صلح دست آوردهای سال‌های پسین باید حفظ شوند.
در این نشست شماری از رهبران، سران احزاب و شخصیت‌های سیاسی شرکت دارند اما دولت افغانستان و شورای عالی صلح این کشور اعلام کرده است که کسی به نمایندگی از دولت در این نشست شرکت نمی‌کند.
نمایندگان افغانستان — حامد کرزی، حنیف اتمر، محمد محقق، استاد عطا محمد نور، حکمت خلیل کرزی، ذبیح الله مجددی، سید حامد گیلانی، گلبدین حکمتیار، شهنواز تنی، مولوی عبدالسلام ضعیف، وحید مژده و اسماعیل خان از مهم‌ترین شرکت کنندگانی هستند که با هیات طالبان به سرکردگی شیرمحمد عباس استانکزی، رئیس سابق دفتر طالبان در قطر گفتگو خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала