چرا در افغانستان از بالگردهای بلک هاوک استفاده نمی شود؟

© AFP 2023 / Mauricio LIMAچرا در افغانستان از بالگردهای بلک هاوک استفاده نمی شود؟
چرا در افغانستان از بالگردهای بلک هاوک استفاده نمی شود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروی هوایی افغانستان برای استفاده از بالگردهای «بلک هاوک» با کمبود پیلوت و تجهیزات برای ترمیم و نگهداری این بالگردها روبرو است.

به گزارش اسپوتنیک، جان سپکو، سربازرس ویژه امریکا (سیگار) در امور بازسازی افغانستان در گزارش تازه این نهاد نظارتی اعلام کرد: امریکا در حالی تجیهز نیروی هوایی افغانستان با بالگردهای «بلک هاوک» را آغاز کرده که نیروی هوایی این کشور با کمبود خلبان برای پرواز و تجهیزات برای ترمیم و نگهداری این بالگردها روبرو است.

سیگار در حالی این هشدار را مطرح می‌کند که نگرانی‌ها درباره توانایی نیروهای امنیتی افغان با مخالفان مسلح پس از خروج نیروهای خارجی وجود دارد.

ارتش امریکا تاکنون از مجموع 159 بالگرد بلک هاوک تنها 16 فروند را به نیروی هوایی افغانستان و نیروهای ویژه این کشور تحویل داده است که آهستگی روند آموزش نیروهای افغان نگرانی سیگار را در پی داشته است.

در این گزارش آمده است که حتی درصورت انتقال همه بالگردها در زمان مقرر نگرانی در این باره وجود دارد که نیروی هوایی افغانستان به دلیل روند آهسته آموزش پیلوت‌ها و برنامه‌ها برای ترمیم و نگهداری بالگردها قادر به استفاده از همه آن‌ها نباشد.

بالگردهای بلک هاوک قرار است جایگزین بالگردهای فرسوده در قوای هوایی ارتش افغانستان شود که مربوط به دوران شوروی است.

این در حالی است که ارتش امریکا خود محدودیت‌های عملکردی بالگردهای بلک هاوک را در مقایسه با Mi-17، ساخت تایید می‌کند که قادر به حمل بار و نیروهای بیشتر بوده و می‌تواند در ارتفاع بالاتری نیز پرواز کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала