نتایج حاصله از حضور نظامی امریکا در افغانستان

CC BY 2.0 / The US Army / نتایج حاصله از حضور نظامی امریکا در افغانستان
نتایج حاصله از حضور نظامی امریکا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال محمد عوض، یک تن از کارشناسان نظامی افغان، در حاشیه نشست بین الافغانی در مسکو، نتایج حضور نظامی 18 ساله امریکا در افغانستان را به بررسی گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، محمد عوض، جنرال پیشین ارتش افغانستان در صحبت با رسانه ها ابراز داشت که، ایالات متحده طی سالهای طولانی حضور نظامی در افغانستان هیچ کاری را برای بهبود ارتش کشور انجام نداده بلکه برعکس همه چیز را نابود کرده است.
این جنرال پیشین ارتنش افغانستان در ادامه افزود: "آنها (امریکا) هیچ نتیجه ای دریافت نکرده اند. آنها می خواستند قدرت و توان نظامی افغانستان را برای مبارزه با تروریسم، مبارزه با مواد مخدر و کمک به افغان ها و قلمرو افغانستان، فراهم کنند، اما کاری انجام ندادند؛ برعکس، همه چیز را نابود کردند".
ایالات متحده امریکا از سال 2001 تا کنون حضور نظامی خود را به بهانه مبارزه با تروریسم بین المللی " طالبان و گروه داعش" در افغانستان حفظ نموده است.
اخیرا مقامات امریکا که از عدم دست آورد های بزرگ در افغانستان نا امید شده است، مذاکرات فعالی را با طالبان براه انداخته اند.
این در حالیست که، دونالد ترامپ اواخر جنوری از کاهش نیرو های نظامی این کشور از افغانستان خبر داد. وی اخیرا بار دیگر تأکید کرد که در صورت پیشرفت در مذاکرات صلح، آماده است نیرو های خود را از افغانستان خارج کند.
علاوه بر این، ترامپ در مصاحبه ای با کانال تلویزیونی CBS گفت که پس از خروج نیروهای امریکایی از سوریه و افغانستان، در صورت نیاز، ایالات متحده حاضر به بازگشت به سوریه و افغانستان خواهد بود.
در همین حال آقای محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور به تازگی از حامیان بین‌المللی حکومتش خواسته تا در مساله صلح افغانستان عجله نکنند و بگذارند در این زمینه خواست افغان‌ها در نظر گرفته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала