ازبکستان آماده برگزاری نشست صلح میان طالبان و دولت افغانستان است

© Fotolia / Emkaplinازبکستان آماده برگزاری نشست صلح میان طالبان و دولت افغانستان است
ازبکستان آماده برگزاری نشست صلح میان طالبان و دولت افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ازبکستان از آمادگی این کشور برای برگزاری نشست صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان خبر داد.
وزارت خارجه ازبکستان: کنفرانس وزیران برای افغانستان در سال 2019 در تاشکند برگزار می شود - اسپوتنیک افغانستان
وزارت خارجه ازبکستان: کنفرانس وزیران برای افغانستان در سال 2019 در تاشکند برگزار می شود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، عبدالعزیز کاملوف وزیر امور خارجه ازبکستان در دیدار با تادامیچی یاماموتو نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان که به تاشکند سفر کرده است، گفت: تاشکند آماده برگزاری مذاکرات بین دولت افغانستان و گروه طالبان در این کشور است.

وی تاکید کرد: طرف ازبکی آماده کمک به طرفین درگیر در افغانستان در راستای صلح و ثبات در این کشور است.

 یاماموتو نیز در این دیدار اظهار داشت: سازمان ملل متحد و نهادهای آن از جمله نمایندگی این سازمان در افغانستان از سیاست پیگیرانه ازبکستان توسط  رئیس جمهور «شوکت میرضیایف» برای آغاز پروسه صلح آمیز در افغانستان و بازسازی اجتماعی و اقتصادی آن و اجرای طرح های زیربنایی استقبال می‌کند.

در این دیدار همچنین همکاری های متقابل بین ازبکستان و سازمان ملل در مورد افغانستان در زمینه تامین امنیت و توسعه پایدار، برقراری صلح و ثبات در این کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

طرفین همچنین پایبندی خود را برای تحکیم همکاری های متقابل در مقابل ستیزه جویی ها و تهدیدات جدی ناشی از تروریسم بین المللی، جرایم فراملی سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر تاکید کردند.

هلینا فریزر هماهنگ‌کننده سازمان ملل متحد و نماینده دائمی برنامه توسعه سازمان ملل متحد در ازبکستان نیز در این دیدار حضور داشت.

ازبکستان در حالی آمادگی اش را برای میزبانی نشست صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان ابراز می دارد، که امروز و فردا گروه طالبان در نشست صلح با حزب های سیاسی افغانستان رو در رو گفت و گو می کنند.

یادآوری می کنیم، که ازبکستان در تاریخ دوم مارچ سال 1992 میلادی به عضویت سازمان ملل متحد پیوست و در تاریخ 24 اکتوبر سال 1993 میلادی در تاشکند نمایندگی سازمان ملل متحد گشایش یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала