پمپئو: همکاری نظامی افغانستان و امریکا ادامه خواهد داشت

© Wikipediaپمپئو: همکاری نظامی افغانستان و امریکا ادامه خواهد داشت
پمپئو: همکاری نظامی افغانستان و امریکا ادامه خواهد داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در یک تماس تلیفونی با وزیر امور خارجه امریکا درباره صلح افغانستان، انتخابات و همکاری دوجانبه کابل و واشنگتن گفتگو نمود.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با نشر پیامی در توییتر از تماس تلیفونی با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا خبر داد.

غنی: «شام امروز من با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا صحبت تلیفونی داشتم. وی تاکید کرد که همکاری نظامی ما تزلزل ناپذیر است و تا زمانیکه صلح پایدار در کشور برقرار نشود، ادامه خواهد داشت.»

به گفته رئیس جمهور غنی، پمپئو به وی اطمینان داد که افغانستان در روند صلح نقش مرکزی را دارد و ایالات متحده از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که قرار است در ماه جولای برگزار شود، حمایت میکند.

این در حالی است که پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا گفته بود که در صورت دستیابی به توافق صلح آماده است نظامیان امریکایی را از افغانستان خارج کند.

در عین حال، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با ارسال نامه ای به همتای امریکایی خود، به وی درباره چگونگی کاهش هزینه‌ها و شمار نیروهای امریکایی در افغانستان پیشنهاداتی داده است.

رئیس جمهور غنی طی این نامه خواستار آهسته شدن روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شد و پیشنهاد کاهش سربازان امریکایی از ۱۴ هزار تن به ۳ هزار تن را نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала