دفتر رسمی در کابل / شرط دیگر طالبان برای مذاکره با دولت

© REUTERS / Maxim Shemetovدفتر رسمی در کابل / شرط دیگر طالبان برای مذاکره با دولت
دفتر رسمی در کابل / شرط دیگر طالبان برای مذاکره با دولت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان برای ایجاد یک دفتر رسمی در کابل به عنوان یکی از شرایط شان برای مذاکره با دولت افغانستان در روند صلح اصرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد عباس استانکزی، رئیس هیأت طالبان در نشست بین الافغانی در مسکو گفت؛ بدون ایجاد یک دفتر رسمی این گروه در کابل مذاکرات صلح با دولت ممکن نیست.
رئیس هیأت طالبان گفت، برای مذاکره و برقراری ارتباط با دولت، لازم است تا یک دفتر در کابل ایجاد شود. در حال حاضر "طالبان" در کابل کدام آدرس و دفتر رسمی، جای که بتوانند با دولت مذاکره نمایند، ندارد و این یک نیاز اولیه است.
وی افزود: " این دفترهمچنین باید مطبوعاتی مربوط به مسائل صلح را منتشر کند، سوالات مردم را به عنوان یک مسئول پاسخ دهد و مسائل ملی و بین المللی را مطرح کند."
رییس هیات طالبان در نشست مسکو همچنین می‌گوید که طالبان در افغانستان در پی انحصار قدرت نیست ولی این گروه خواستار برقراری نظام اسلامی هستند. وی همچنین گفت، تا زمانی که نیروهای خارجی از افغانستان خارج نشوند، این گروه آتش بس نخواهند کرد.
او در روز اول نشست مسکو نیز قانون اساسی افغانستان را مانع اصلی روند صلح خواند و گفت که این قانون اساسی اعتبار ندارد.
نشست بین‌الافغانی با شرکت سیاسیون افغانستان و نمایندگان طالبان به میزبانی اتحادیه‌های افغان‌ها مقیم در روسیه که دیروز 5 فبروری آغاز شده بود امروز نیز در مسکو ادامه خواهد داشت.
براساس گزارش رسانه ها، هدف اصلی این نشست دو روزه، ایجاد یک مکانیزم مشخص برای حل و فصل اوضاع در افغانستان می باشد.
اما؛ دولت و اشتراک کنندگان نشست مسکو قانون اساسی و دستاوردهای 18 ساله افغانستان از جمله آزادی‌های مندرج این قانون را خط سرخ برای مردم افغانستان دانسته اند و برای ادامه گفتگوهای صلح خواستار برقراری آتش‌بس شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала